۰ نفر

درخواست آلمان از تهران و واشنگتن برای خویشتنداری

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 287392
درخواست آلمان از تهران و واشنگتن برای خویشتنداری

وزارت امورخارجه آلمان خواستار خویشتنداری ایران و آمریکا در پی افزایش مقابله کلامی میان مقامات دو کشور شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در برلین اظهار داشت: ما از گفت‌وگو و رایزنی حمایت می‌کنیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتنداری کنند و دست از لفاظی بردارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا صبح امروز (دوشنبه) به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران که به وی گفته بود با دم شیر بازی نکن، واکنش نشان داد و یک پیام توئیتری منتشر کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه با پیامدهایی مواجه خواهید شد که نظیر آن را کمتر کسی در طول تاریخ تجربه کرده است.

حسن روحانی روز یک‌شنبه در سخنرانی خود در جمع سفرا و دیپلمات‌های ایران خطاب به ترامپ، گفت: با دم شیر بازی نکن زیرا پشیمان کننده خاوهد بود. آمریکا باید بداند که صلح با ایران مادر تمام صلح‌ها و جنگ با ایران، مادر تمام جنگ‌ها است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان همچنین گفت: تهدید به استفاده از نیروی نظامی هرگز کمک کننده نیست و من فکر می‌کنم که به‌ویژه در وضعیت پر تنش خاورمیانه، این کار به هیچ وجه یک ابزار مفید برای گفتمان نخواهد بود.