۰ نفر

واشنگتن در بیانیه‌ای خبر داد؛

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای کویتی درباره ایران

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 286723
رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای کویتی درباره ایران

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با همتای کویتی خود در زمینه روابط دوجانبه، ایران و مسائل منطقه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حالی که تحرکات و اقدامات ضد ایرانی آمریکایی‌ها بعد از خروج غیر قانونی این کشور از برجام ادامه دارد، وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» با وزیر خارجه کویت درباره ایران و مسائل منطقه تماس تلفنی برقرار کرد.

وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای از رایزنی تلفنی و ضد ایرانی روز جمعه (دیروز) «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه کویت خبر داد.

در این بیانیه تصریح شد: « پامپئو وزیر خارجه از وزیر خارجه کویت به دلیل مشارکت مستحکم و دوستی بلندمدت این کشور با آمریکا تشکر کرد».

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو با همتای کویتی درباره «وضعیت منطقه شامل ایران و نحوه تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری صحبت کردند».

انتشار این بیانیه در حالی صورت گرفته که در هفته‌های اخیر، واشنگتن با اعزام اعضای ارشد وزارت‌خانه‌های خارجه، خزانه‌داری و انرژی خود به منطقه غرب آسیا، اروپا و آسیا در حال فشار بر متحدان، شرکا و سایر کشورها به منظور همراه شدن با تحریم‌های آتی واشنگتن علیه ایران بوده است.

دولت آمریکا اعلام کرده به دنبال خروج از برجام، درصدد بازگرداندن تحریم‌های ایران در دو بازده زمانی ۱۳ مرداد و ۱۳ آبان است.