۰ نفر

سفیر اتریش:

زیان ۱۰ میلیارد دلاری اروپا از قطع صادرات به ایران

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۸
کد خبر: 285678
زیان ۱۰ میلیارد دلاری اروپا از قطع صادرات به ایران

سفیر اتریش گفت: اروپا آمادگی کامل برای همکاری بازرگانی، ترانزیت و ایجاد درآمد با ایران دارد و ما خواهان استفاده از تجربیات ایران در این زمینه هستیم.اتحادیه اروپا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اشتفان شلدز سفیر اتریش امروز در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی در تهران گفت: اروپا آمادگی کامل برای همکاری در زمینه بازرگانی، ترانزیت و ایجاد درآمد با ایران دارد و ما خواهان استفاده از تجربیات ایران در این زمینه هستیم.

سفیر اتریش در تهران افزود: ایران می خواهد از یک کشور صرفا تجارت کننده به یک کشور صنعتی و از یک کشور مصرف کننده به یک کشور تولیدکننده تبدیل شود و اروپا نیز این تعهد را می دهد که از طریق آموزش و ایجاد ظرفیت ها از این اقدام ایران حمایت کند.

سفیر اتریش اظهار داشت: مدیریت دانش و یادگیری مشترک نقش کلیدی دارد که باید با جدیت دنبال شود و ما ابزارهای همکاری را در اختیار داریم که باید از آن ها استفاده کنیم.

شلدز افزود: سیستم ارزهای رمزی یکی از ظرفیت های است که فضای خود را پیدا کرده و در حال بالا آمدن از زیر زمین است. ایران نیز باید تلاش خود را برای شناخت و ورود به دنیای دیجیتال به کار بگیرد.

شلدز با بیان اینکه اتحادیه اروپا خواهان باز شدن کانال‌های مالی است گفت: اتحادیه اروپا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

وی افزود: در ارتباط با fatf و‌ برطرف کردن موانع زمانی تا اکتبر باقی مانده است، که باید سریعتر عمل کرد.

وی اظهار داشت: در هفته جاری یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری وارد شده این شرایط فرصت‌هایی را برای اروپا برای همکاری با ایران ایجاد می‌کند.

سفیر اتریش اظهار داشت: ایران باید مورد تشویق قرار گیرد تا استانداردهای بین‌المللی را اجرایی کند.

شلدز بیان داشت: بی تردید تولید محلی ایران می‌تواند برای دو طرف برد برد باشد، اما به شرطی که ممنوعیت واردات کالا 1339 قلم کالا بر طرف شود.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی براین اساس کار می‌کنند که سیاستمداران شرایط همکاری و تفاهم لازم را فراهم کنند.