۰ نفر

آسیا تایمز:

معروف‌ترین شرکت چین خرید نفت از ایران را ادامه می‌دهد

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 285394
معروف‌ترین شرکت چین خرید نفت از ایران را ادامه می‌دهد

شبکه خبری 'آسیا تایمز' اعلام کرد شرکت نفت 'ساینوپک' چین از معروفترین شرکت های نفتی دنیا و قاره آسیا، به دلیل نیاز مبرم به نفت و همچنین ترس از اعمال تعرفه بر روی واردات نفت از آمریکا توسط پکن در چارچوب جنگ تجاری چین و آمریکا، به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آسیا تایمز امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد با توجه به اینکه آمریکا تعرفه ای به ارزش 25 درصد روی 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی در نظر گرفته است و قصد دارد بر روی 200 میلیارد دلار دیگر هم تعرفه اعمال کند، ساینوپک با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد همین موضوع باعث شده است تا این شرکت خریدهای نفتی از ایران را ادامه دهد.
یکی از مسئولان اجرایی ساینوپک به این شبکه خبری گفته است تحریم های آمریکا هیچ ربطی به این شرکت ندارد و همچنان خریدهای خود از تهران را ادامه می دهد.
شبکه خبری آسیا تایمز بدون اشاره به نام این مسئول شرکت ساینوپک به نقل از وی افزود ساینوپک تعرفه های آمریکا علیه چین را در نظر گرفته است و بر این باور است که تحریم ها نمی تواند مانع خرید و واردات نفت از ایران شود.
این مسئول اجرایی ساینوپک گفته است وقتی جنگ تعرفه ها بالا بگیرد ساینوپک و شرکت های نفتی چین دیگر نمی توانند از آمریکا نفت بخرند به همین دلیل به بازار نفت ایران نیاز دارند.
این گزارش ادامه می دهد که تقاضای نفت برای چین هر روز بیشتر می شود زیرا این کشور شمار پالایشگاه هایش در سراسر کشور را افزایش داده است و باید به آنها نفت تزریق کند.
این گزارش از جمله به پالایشگاه های جدید 'هانگ لی پیچام' و 'جه جیانگ رونگشون' در شهرهای دالیان و جوشان در شمال شرق و شرق چین اشاره کرده است که هر کدام ظرفیت پالایشی 400 هزار بشکه نفت در روز را دارند.
شرکت های نفتی 'سی ان پی سی' و 'ساینوپک' همچنین در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی با ساخت پالایشگاه هایی در مناطق 'خوابای' و 'جانگ جیانگ' به ترتیب ظرفیت 100 هزار و 200 بشکه نفت در روز را به میزان پالایش نفت خود اضافه می کنند.
آمارها نشان می دهد ایران در سال 2017 روزانه حدود 630 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده است و در چهار ماهه اول 2018 نیز تقریبا سطح فروش نفت ایران به چین در همان سطح باقی مانده است.