۰ نفر

دموکرات‌ها خواستار لغو دیدار ترامپ و پوتین شدند

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 285008
 دموکرات‌ها خواستار لغو دیدار ترامپ و پوتین شدند

دموکرات های ارشد کنگره از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا برنامه دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را لغو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  این درخواست پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری آمریکا علیه دوازده مقام اطلاعاتی روس به اتهام هک کردن ایمیل های مقام های ارشد حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی 2016 اعلام جرم کرد.

سناتور «چاک شومر» لیدر اقلیت دموکرات در سنا بیانیه ای در خصوص دیدار دوشنبه آتی پوتین و ترامپ در فنلاند منتشر کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری باید دیدار با پوتین را لغو کند تا سرانجام روسیه گام های قابل اثبات و شفافی بردارد و ثابت کند که در انتخابات های آینده دخالت نخواهد کرد.

شومر گفت که انجام این دیدار در سایه کیفرخواست وزارت دادگستری علیه دوازده مقام روس «اهانتی به دموکراسی ما است.»

«نانسی پلوسی» لیدر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ترامپ باید دیدارش با پوتین را لغو کند.

این نماینده ایالت کالیفرنیا پیشتر در بیانیه ای گفته بود: ترامپ باید خواستار توافقی جامع، منسجم و واقعی باشد تا روس ها حملات خود به دموکراسی ما را متوقف کنند.

دموکرات ها نگران هستند که ترامپ نتواند در دیدار رودررو با پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به چالش بکشد.

سناتور «مارک وارنر» دموکرات ارشد در کمیته اطلاعاتی سنا گفت که وی نگران عملکرد سطحی ترامپ در ملاقات هاست و دیدارش با پوتین باید لغو شود.

این سناتور ایالت ویرجینیا روز جمعه به خبرنگاران گفت: ملاقات میان پوتین و ترامپ نباید تک به تک باشد.

«تامی داکورث» سناتور دموکرات ایالت ایلینوی نیز تاکید کرد: ما باید با تمام نیرو تحریم های آمریکا علیه روسیه را اعمال کنیم و به فکر گسترش آن به بخش های مختلفی از اقتصاد روسیه باشیم. ترامپ باید فورا دیدار با پوتین را لغو کند تا سرانجام روسیه نشان دهد که مایل است به جامعه ملل بازگردد و به حاکمیت قانون، عرف های حقوقی و نهادهای دموکراتیک احترام بگذارد.

«جفری نادلر» دموکرات ارشد در کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز از ترامپ خواست در ملاقات با پوتین از وی بخواهد تا دوازده مقامی را که به دخالت در انتخابات 2016 متهم شده اند، به آمریکا تحویل دهد.

سناتور «باب منندز» دموکرات ارشد ایالت نیوجرسی در کمیته روابط خارجی سنا نیز خواستار تحویل این دوازده مقام به آمریکا شد.

«جان گارامندی» نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا هم گفت: زمان آن رسیده است که ترامپ، «روسیه را عقب براند.»

حتی جمهوریخواهان نیز به مخالفت با دیدار ترامپ و پوتین به پاخاسته اند.

«جان مک کین» سناتور ارشد جمهوریخواهان از ایالت آریزونا در بیانیه ای تاکید کرد: ترامپ باید از موضع قدرت با پوتین مواجه شود و نشان دهد که تهاجم به آمریکا و دموکراسی های دیگر بهای گزافی خواهد داشت. اگر ترامپ نمی تواند پوتین را پاسخگو کند، نشست هلسینکی (فنلاند) نباید برگزار شود.

اما سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفته که این دیدار لغو نخواهد شد.