۰ نفر

افزایش بهای مسکن در اروپا

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 284591
افزایش بهای مسکن در اروپا

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که در یک سال اخیر بهای مسکن در اتحادیه اروپا ۴.۷ درصد و در منطقه یورو ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شهروندان اروپایی مجبور شده‌اند بخش بیشتری از درآمد خود را بابت هزینه مسکن در نظر بگیرند. رشد قیمت‌ها در سه ماهه نخست سال در ادامه افزایش ۰.۶ درصدی مسکن در منطقه یورو و ۰و۷ درصدی در اتحادیه اروپا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اطلاعات آن‌ها در دست بوده است، بیشترین افزایش بهای مسکن در لیتوانی با ۱۳.۷ درصد مشاهده شده و پس از این کشور، اسلوونی با افزایش ۱۳.۴ درصدی، ایرلند با افزایش ۱۲.۳ درصدی و پرتغال با افزایش ۱۲.۲ درصدی قرار دارند. بهای مسکن در سوئد و فنلاند به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۱ درصد کاشه یافته است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین افزایش قیمت‌ها مربوط به لیتوانی با ۷.۵ درصد، مجارستان و اسلوونی با ۴.۴ درصد و پرتغال با ۳.۷ درصد بوده است. بیشترین کاهش هم در مالت با ۴.۷ درصد، قبرس با ۱.۸ درصد و سوئد با ۰.۸ درصد مشاهده شده است.

شاخص بهای مسکن میزان تغییرات قیمت خانه‌های به فروش رفته شامل خانه‌های آپارتمانی، عمارت، مسکونی و... اندازه می‌گیرد، اعم از اینکه نوساز و یا قدیمی‌ساز باشند.