۰ نفر

باج خواهی کره شمالی از اسراییل بابت عدم انتقال فناوری موشکی به ایران

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 284245
باج خواهی کره شمالی از اسراییل بابت عدم انتقال فناوری موشکی به ایران

بر اساس ادعاهای یک دیپلمات سابق کره شمالی، دولت پیونگ یانگ در سال 1999 از اسراییل 1 میلیارد دلار خواسته تا انتقال فناوری موشکی به ایران و سایر کشورهای دشمن اسراییل را متوقف کند.

به گزارش " روزنامه وال استریت ژورنال" آمریکا، " تائه یونگ هو" دیپلمات سابق کره شمالی ادعا کرده است سفیر کره شمالی در دیدار با همتای اسراییلی خود در شهر استکهلم سوئد این درخواست را مطرح کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، بر اساس این گزارش سفیر وقت کره شمالی در سوئد در زمستان سال 1999 در دیدار با همتای اسراییلی خود در کافه‌ای در استکهلم از او خواسته در ازای عدم انتقال فناوری موشکی به ایران و سایر کشورهای دشمن اسراییل (نظیر سوریه) تل آویو 1 میلیارد دلار پول به دولت کره شمالی بدهد.

25

آزمایش موشکی پارسال کره شمالی

اسراییل این درخواست را رد کرده اما چند روز بعد رژیم تل‌آویو کمک‌های غذایی را روانه کره شمالی کرده است.

کره شمالی در دهه 1990 و پس از فروپاشی شوروی مواجه با یک قحطی گسترده بود که تخمین‌ها حاکی از مرگ حدود 2 میلیون شهروند این کشور در سال‌های قحطی حکایت دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اتهام دریافت فناوری موشکی و هسته‌ای از کره شمالی را رد کرده  و بر بومی بودن قابلیت موشکی خود تاکید دارد، اما برخی تحلیل‌گران غربی مدعی‌اند دولت کره شمالی در توسعه فناوری موشک‌های بالستیک ایران نقش داشته است.