۰ نفر

افزایش غیرمنتظره ذخایر ارزی چین

چین شروع به انبار دلار کرده است؟

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 284053
چین شروع به انبار دلار کرده است؟

ذخایر ارزی چین در ماه ژوئن به نحو غیرمنتظره ای افزایش پیدا کرده است و این کشور برای کنترل نوسانات ارزی خود دست به خرید گسترده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا زده است.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی چین امروز اعلام کرد حجم ذخایر ارزی خارجی چین تا پایان ماه ژوئن با ۱.۵۱ میلیارد دلار افزایش به نسبت ماه قبل به ۳.۱۱۲ تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که اقتصاددانان پیش بینی میکردند این ذخایر حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دفتر مدیریت ارزی چین در بیانیه ای اعلام کرده است این افزایش ذخایر ارزی به دلیل تغییر قیمت دارایی ها بوده است اما از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد. تحلیلگران معتقدند اشاره این دفتر به اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا بوده است که بیشترین بخش ذخایر خارجی چین را تشکیل میدهند.

ترس از جنگ تجاری جهانی یکی از اصلی ترین عوامل هدایت سرمایه ها به دارایی های امن‌تر نظیر اوراق قرضه محسوب می شود. چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا محسوب می شود و به گفته این وزارتخانه تا پایان ماه می اوراقی به ارزش ۱.۱۸۸ تریلیون دلار در اختیار چینی ها بوده است.

افزایش تنش های تجاری بین چین و آمریکا باعث افزایش نگرانی ها از خروج سرمایه گسترده از چین و تضعیف واحد پول ملی این کشور شده است. در ماه ژوئن یوان یکی از بدترین ماه های تاریخ خود را تجربه کرد و ارزش آن در برابر دلار ۳.۳ درصد کاهش یافت.