۰ نفر

براساس نظرسنجی روزنامه ایندیپندنت؛

مردم انگلیس با سفر ترامپ به کشورشان مخالفند

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 283920
مردم انگلیس با سفر ترامپ به کشورشان مخالفند

بیشتر مردم انگلیس معتقدند دعوت از ترامپ برای سفر به لندن اشتباه بوده و اکثرا از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به این سفر حمایت می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی ها از آن حکایت دارد که مردم انگلیس از سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورشان استقبال نخواهند کرد. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نتایج نظرسنجی که برای این روزنامه انجام شده است، نشان می دهد بیشتر مردم انگلیس معتقدند دعوت از دونالد ترامپ برای سفر به این کشور اشتباه بوده است. اکثر شرکت کنندگان دراین نظرسنجی از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به سفر ترامپ حمایت می کنند.
البته این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر مردم انگلیس معتقدند کشورشان باید نهایت تلاشش را انجام دهد تا از رئیس جمهور آمریکا تعهداتی بگیرد. 
ترزا می، نخست وزیر انگلیس به دلیل دعوت کردن از ترامپ برای سفر به این کشور با انتقادهای شدید مواجه شده است. سیاستمداران مخالف مانند جرمی کوربین از دولت انگلیس خواسته بودند در اعتراض به سیاست های ترامپ این دعوت را پس بگیرد. 
براساس نتایج نظرسنجی اخیر 42 درصد از مردم معتقدند اقدام ترزا می در دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس اشتباه بوده است. علاوه بر آنکه بیشتر مردم انگلیس از نخست وزیر خود می خواهند از اقدامات ترامپ انتقادهای بیشتری انجام دهد. 39 درصد از مردم تاکید کردند ترزا می باید موضع سخت تری در برابر ترامپ اتخاذ کند.
بیشتر مردم انگلیس بر این باورند که دعوت نخست وزیر کشورشان از رئیس جمهور آمریکا به ترامپ یا سیاست های وی مشروعیت نمیبخشد. از نظر 53 درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی این دعوت تنها یک "حرکت دیپلماتیک" است.