۰ نفر

۶ سلاح برتر روسی چیست؟

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۵
کد خبر: 283138
 ۶ سلاح برتر روسی چیست؟

نشریه صنعت نظامی در گزارشی فهرستی از ۶ تسلیحات نظامی برتر روسیه را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روسیه حداقل 6 نوع سلاح در اختیاردارد که از جایگاه ویژگی های تاکتیکی و تکنیکی برتر از نمونه های مشابه غربی خود است. 

فهرست منتشر شده در روزنامه روسی شامل یک سیستم راکتی استراتژیک ثابت سوخت مایع با راکت بالستیک بین قاره ای  "سرمت"، و همچنین مجتمع حمل و نقل هوایی " پاکفا" است.

به گزارش اسپوتنیک، تانک T-14 " ارماتا" مجهز به پلتفرم واحد، سیستم موشکی دوربرد چند منظوره S-500 دفاع هوایی، سیستم راکتی ضد ماهواره‌ ای نودول، سیستم رادیوالکترونیک مختل کننده ارتباطات ماهواره ای Tirada-2S نیز از جمله سلاح های برتر روسیه در جهان هستند. 

یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه پیش از این اعلام نمود که جدیدترین سلاح ها باید تا سال 2018-2027 در اختیار نیرو های مسلح قرار گیرند. 

آقای کنستانتین سیواک یکی از اعضای آکادمی علوم موشکی توپخانه‌ای روسیه، اعلام کرد که "علی الرغم آنکه موشک های ما با عظمت و قوی هستند اما برای نیروهای مسلح روسیه کافی نیست. در حالی که آمریکایی ها سلاح های بدتر از ما دارند، اما تعداد آنها در ارتش آن کشور بی شمار است". بدین جهت روسیه در حال تجهیز نمودن بیشتر ارتش خود به سلاح های جدید است.