۰ نفر

بانک‌های دولتی چین برای نجات یوان دست به کار می‌شوند

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 282818
بانک‌های دولتی چین برای نجات یوان دست به کار می‌شوند

یوان چین در آخرین مبادلات به ضعیف‌ترین سطح امسال خود رسیده است و هر دلار به ازای ۶.۷ یوان مبادله می شود.

به گزارش رویترز، یکی از چیزهایی که باعث نگرانی معامله گران چینی شده ضرب العجل آمریکا به چین برای رسیدن به توافقی بر سر تعرفه‌های تجاری تا پایان این هفته است. با دورنمای تیره و تار برای رسیدن طرفین به توافقی مشخص و احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی بر ۳۴ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی، هم یوان و هم بورس های چین در حال افت شدیدی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تلویزیون دولتی چین امروز از سهامداران خواست بیش از حد لازم به تنش‌های تجاری واکنش نشان ندهند. از اواسط ماه ژوئن تاکنون یوان بیش از ۴ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. ۳ نفر از معامله گران به رویترز اطلاع داده‌اند که بانک‌های دولتی بزرگ چین برای حمایت از یوان وارد عمل شده‌اند و با خرید اوراق آتی و فروش اوراق فوری در تلاش برای حفظ ارزش یوان برآمده‌اند.

هنوز بانک مرکزی چین حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است. یکی از معامله گران نمادهای بانکی در بورس شانگهای گفت: به نظر می رسد بانک های دولتی برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش یوان وارد عمل شده‌اند.

پان گونگ شنگ- معاون ارزی رئیس بانک مرکزی چین - پیشتر و در حاشیه مراسم سالگرد الحاق هنگ کنگ به چین گفته بود: چین متعهد به نگهداشتن ارزش یوان در سطح پایدار و معقول است.

روزنامه "چاینا سکیوریتیز" نیز در عین حال با انتقاد از روی آوردن معامله‌گران به خرید دلار، آن را رفتاری هیجانی خواند و نوشت اوضاع در سطح کلان اقتصادی باثبات است.