۰ نفر

کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران برگزار می‌شود

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 282807
کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران برگزار می‌شود

نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین روز جمعه این هفته در وین برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در این نشست که به درخواست ایران برگزار خواهد شد، وزیران خارجه ایران و پنج قدرت جهانی درباره بسته پیشنهادی اروپا و راهکارهای حفظ برجام پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از توافق هستهای بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

 چهارم خرداد ماه هم نشست کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران و در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در هتل کوبورگ وین برگزار شد.
نشست کارشناسان کمیسیون مشترک برجام پنج شنبه 17 خرداد ماه با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران و هیات های کشورهای 1+4 در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

ایران و اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت و گوهای فشرده ای برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام داشته اند.

به گفته عراقچی طرفین در این جلسات درباره حوزه‌های مختلف تحریم‌ها از جمله انرژی شامل نفت و گاز، بخش صنعت، خودرو، حمل و نقل، مسائل مربوط به هواپیما، مسائل بانکی و بیمه‌ای گفت‌وگو کرده اند.