۰ نفر

نتیجه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا را نفت ایران تعیین می‌کند

۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۱
کد خبر: 281902
نتیجه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا را نفت ایران تعیین می‌کند

یکی از تبعات ناخواسته برنامه دولت ترامپ برای توقف صادرات نفت ایران می تواند افزایش نارضایتی ها در میان میلیون ها رای دهنده آمریکایی باشد که قرار است چند ماه دیگر در انتخابات میان دوره ای در این کشور شرکت کنند.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که با گذشت بیش از یک سال از اجرای توافق کاهش تولید، بازار نفت به خوبی به توازن رسیده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، عربستان و متحدانش در اوپک را برای افزایش تولید و پر کردن جای خالی نفت ایران پس از اجرای تحریم های جدید علیه تهران تحت فشار قرار داده است. اما احتمالا حتی رشد بی سابقه تولید نفت عربستان هم نخواهد توانست کاهش عرضه نفت ایران و افت احتمالی تولید ونزوئلا و لیبی را جبران نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رابرت مک نالی، مشاور سابق انرژی جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و رئیس موسسه مشورتی رپیدان انرژی گفت: «افزایش قیمت بنزین در آمریکا یکی دیگر از عواملی خواهد بود که نرخ رشد اقتصادی را پایین خواهد آورد... اگر قیمت هر گالون بنزین در آمریکا در اواخر تابستان و پاییز امسال به بالای 3 دلار برسد، رشد اقتصادی تضعیف خواهد شد.»

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با آغاز فصل سفرهای تابستانی در آمریکا، قیمت خرده فروشی هر گالون بنزین تا 2 دلار و 96 سنت بالا رفته است. قیمت ها هم اکنون حدود 24 درصد بالاتر از یک سال قبل است که می تواند در آستانه انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر، به دردسری برای ترامپ تبدیل شود. وی ممکن است ناگزیر شود همانند کاری که بیل کلینتون در آستانه انتخابات سال 2000 انجام داد، از ذخایر نفتی آمریکا استفاده کند، اما این اقدام نیز تاثیری موقتی در مهار قیمت ها خواهد داشت.