۰ نفر

توسط وزیر خزانه داری آمریکا:

خروج ترامپ از سازمان تجارت جهانی تکذیب شد

۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۸
کد خبر: 281884
خروج ترامپ از سازمان تجارت جهانی تکذیب شد

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه خبر منتشر شده در یک وب سایت آمریکایی مبنی بر تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای خروج از سازمان تجارت جهانی را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، منوچین خبر انتشار یافته در وب سایت «آکسیوس» درخصوص خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی را جعلی خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آکسیوس ساعاتی پیش با استناد به منابع دخیل در مذاکرات با ترامپ، گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا بارها به مشاوران خود گفته است خواهان خارج کردن ایالات متحده از سازمان تجارت جهانی است.

وزیر خزانه داری آمریکا ضمن مبالغه آمیز خواندن مطلب مذکور گفت: رئیس جمهوری نگرانی هایی در مورد سازمان تجارت جهانی دارد و به اعتقاد وی، این سازمان در مواردی عادلانه رفتار نمی کند.

وی یادآور شد که ترامپ معتقد است که چین و کشورهای دیگر از این سازمان به نفع خود بهره برداری کرده اند، در حالی که آمریکا بر تجارت آزاد متمرکز است.

همچنین وب سایت آکسیوس در گزارش خود اعلام کرد که خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی به تصمیم گیری کنگره نیاز دارد و بعید است که ترامپ از عهده متقاعد کردن کنگره برای عملی کردن خواسته اش برآید.

ترامپ از زمان روی کار آمدن، از سازمان ها و معاهدات بین المللی خارج شده و تصمیم های پی در پی وی، زمینه صحت اخباری از نوع خبر آکسیوس را قوت بخشیده است.

آمریکا پیشتر در حمایت از رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد. بر اساس قوانین سازمان ملل متحد، جای خالی آمریکا در شورای حقوق بشر، از طریق برگزاری انتخابات در مجمع عمومی در میان کاندیداها در گروه اروپای غربی و دیگر گروه ها پر خواهد شد.

آمریکا همچنین در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان یونسکو خارج شده است. بعلاوه، واشنگتن برای سوء استفاده از کمک های مالی برای اعمال نفوذ در سازمان ملل متحد، با خودداری از پرداخت بودجه دو میلیون دلاری متعهد شده به نهاد مبارزه با تروریسم، سطح حضور خود در نشست این نهاد را کاهش داد.

آمریکا همچنین پس از به قدرت رسیدن ترامپ، از دو توافق مهم هسته ای بین ایران و گروه 1+5 و آب و هوایی پاریس خارج شده است.