۰ نفر

در نشست رهبران اتحادیه اروپا؛

رهبران اروپا در حوزه سیاست مهاجرتی به توافق رسیدند

۸ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 281771
رهبران اروپا در حوزه سیاست مهاجرتی به توافق رسیدند

رهبران اتحادیه اروپا در جریان نشست خود در مالت به توافقی مهم در خصوص نحوه برخورد با مهاجران و سیاست مهاجرتی در این قاره دست پیدا کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این توافق بعد از مذاکراتی مفصل که طی شب گذشته در نشست رهبران اتحادیه اروپا در مالت برگزار شد به دست آمد که طی آن خواسته‌های ایتالیا برای کمک بیشتر به این کشور در حوزه مهاجران بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا اوایل امروز (جمعه) در یک توییت گفت: 28 رهبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این نشست بر سر یک توافق مهاجرتی که محور نشست دو روزه آنها محسوب می‌شود، توافق کردند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند که رهبران این اتحادیه در نهایت بر سر توافقی به جمع‌بندی رسیدند که لحنی مبهم در خصوص مراکز پذیرش مهاجران داشته است. این مراکز قرار است به مسئله مهاجران و پناه‌جویان در آن دسته از کشورهای اتحادیه اروپا که داوطلب پذیرش آنها شده‌اند، رسیدگی کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تحت فشارهای شدیدی در داخل کشورش قرار داشت تا یک تحول در خصوص معضل مهاجران به دست آورده و بحرانی که دولتش به آن گرفتار شده را برطرف کند.