۰ نفر

رژیم‌صهیونیستی عقب نشینی می‌کند

تجدید نظر تل آویو درباره خروج از یونسکو

۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴
کد خبر: 281407
تجدید نظر تل آویو درباره خروج از یونسکو

نماینده رژیم صهیونیستی در یونسکو از درخواست خود برای به تعویق انداختن خروج تل‌آویو از این سازمان و همچنین احتمال تجدید نظر در این تصمیم خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO) اعلام کرد که احتمال دارد تل‌آویو درباره خروج از این سازمان تجدید نظر کند.

«کارمِل شاما-هاکوهن» نماینده تل‌آویو در یونسکو گفت که از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته تا در تصمیمش برای خروج از این سازمان تجدید نظر کند زیرا تصویب قطعنامه‌های ضد اسرائیلی فعلا متوقف شده است.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» هاکوهن مدعی شد که پس از انتخاب «آئودری آزولای» وزیر فرهنگ پیشین و یهودی فرانسوی به ریاست یونسکو، از حجم اظهارات ضد صهیونیستی در این سازمان کاسته شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: «چیزی که به دولت پیشنهاد میکنم این است که حداقل در تصمیمش تجدیدنظر کند. می‌تواند تاریخ آن را برای یک سال یا بیشتر، به تعویق بیاندازد».

رژیم صهیونیستی در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که در اعتراض به قطعنامه‌های ضد اسرائیلی و ادعای رویکرد صهیونیست‌ستیزانه در یونسکو، از این سازمان خارج می‌شود. ایالات متحده نیز چند ماه پیش از آن گفته بود که در حمایت از رژیم صهیونیستی، تا سال 2019 به صورت کامل از یونسکو خارج می‌شود.