۰ نفر

ماتیس از چشم ترامپ افتاده است!

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 281244
ماتیس از چشم ترامپ افتاده است!

شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد، وزیر دفاع آمریکا در فرایندهای مربوط به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزه امنیت ملی این کشور از سوی دونالد ترامپ مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارش خود با استناد به اظهارات مقام‌های فعلی و پیشین دولت واشنگتن به این موضوع اشاره کرده که از مدت‌ها پیش روابط میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت او با مشکلاتی مواجه شده است؛ به طوری که ترامپ در تصمیم‌گیری‌های مهم امنیت ملی از جمله برگزاری مانور نظامی در کره و دستور به ارتش برای تشکیل «نیروی فضایی» به آرا و نظرات رئیس پنتاگون توجهی نمی‌کند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی در تشریح علل این وضعیت آورده است، بخشی از این وضعیت به این خاطر است که ترامپ معتقد است وزیر دفاع نگاهی تحقیرآمیز به رئیس‌جمهور دارد.

ان‌بی‌سی گزارش می‌دهد، به گفته یکی از مقامات ارشد پنتاگون، نشانه‌ای علنی مبنی بر این که ترامپ از ماتیس رضایت ندارد، وجود ندارد اما مسأله این است که رئیس پنتاگون دیگر در حلقه تصمیم‌گیری‌ها فعال نیست.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آمریکا در موضوعات عمده‌ای نظیر کره‌شمالی و ایران در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار ندارد و نظرات او مورد توجه قرار نمی‌گیرد.