۰ نفر

دلار و یوان وارد جنگ تجاری با آمریکا شدند

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 281158
دلار و یوان وارد جنگ تجاری با آمریکا شدند

بانک مرکزی چین برای حمایت از صادرکنندگان این کشور در برابر تعرفه‌های وارداتی آمریکا، نرخ برابری یوان در برابر دلار را به پایین ترین سطح ۵ ماه اخیر کاهش داد.

به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی چین امروز سه شنبه نرخ برابری یوان در برابر دلار را با ۲۸۷ واحد افزایش از ۶.۴۸۹۳ یوان در هر دلار به ۶.۵۱۸۰ یوان افزایش داد. این برای پنجمین بار در سال میلادی کنونی است که بانک مرکزی چین دست به چنین اقدامی می زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تضعیف یوان یکی از اقدامات چین در بحبوبه جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن است که با هدف حمایت از صادرکنندگان چینی به آمریکا انجام می شود. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا از سیاست کاهش ارزش یوان انتقاد کرده است که با این کار باعث افزایش درآمد صادراتی صادرکنندگان چینی می شود.

 با این حال روند افزایش قیمت دلار در برابر یوان باز هم ادامه یافته است و تا پایان معاملات امروز به ۶.۵۵۰۶ یوان رسیده است.

هر یورو به ۷.۶۷۵۸ یوان، هر پوند به ۸.۷۰۴۸ یوان و هر فرانک سوئیس به ۶.۶۳۹۶ یوان افزایش یافته است. یوان در برابر دلار استرالیا و ین ژاپن نیز روندی کاهشی داشت و تنها در برابر دلار کانادا افزایش یافت.