۰ نفر

پیش‌بینی رشد اقتصادی سوئیس در سال ۲۰۱۸

۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 280217
پیش‌بینی رشد اقتصادی سوئیس در سال ۲۰۱۸

وزارت امور اقتصادی سوئیس پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور با تداوم روند نیرومند کنونی، رشد ۲.۴ درصدی در سال ۲۰۱۸ را تجربه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای منتشر شده در دفتر آمار فدرال نشان می دهد اقتصاد سوئیس در حال گذراندن روند مثبتی در عرصه داخلی و بین المللی است. شکوفایی اقتصاد جهانی در کنار وضعیت مناسب نرخ ارز باعث افزایش میزان تقاضای کالای ساخت سوئیس در داخل و خارج از این کشور شده است  و به گفته این وزارت خانه، شرکت های سوئیسی می توانند با اطمینان بیشتری به آینده چشم بدوزند. در بازارهای داخلی، به کمک بخش خدمات اشتغال زایی بهبود یافته است.

با این حال برای سال ۲۰۱۹، وزارت امور اقتصادی سوئیس پیش بینی کرده است به دلیل کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان، رشد اقتصادی سوئیس نیز اندکی کاهش یابد و به ۲ درصد برسد. با وجود چشم انداز مثبت از اقتصاد سوئیس، این وزارت خانه هشدار داده است ریسکهای اقتصادی در سطح جهانی از زمانی که آخرین پیشبینی این وزارت خانه منتشر شد افزایش یافتهاند.

یکی از اصلی ترین ریسک های اشاره شده در این گزارش، افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و شرکای تجاری بزرگ این کشور عنوان شده است. یکی دیگر از ریسکها، افزایش بی ثباتی ها در ایتالیا عنوان شده است که می تواند بر بازارهای مالی موثر بوده و فشار قابل ملاحظه ای را بر فرانک سوئیس اعمال کند.