۰ نفر

مرکل: موضوع پناهجویان فقط می‌تواند در قالب راهکاری اروپایی حل شود

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 279443
مرکل: موضوع پناهجویان فقط می‌تواند در قالب راهکاری اروپایی حل شود

در پی اختلاف میان احزاب آلمانی در زمینه سیاست‌های پذیرش پناهجویان، صدراعظم آلمان اعلام کرد که موضوع پناهجویان را فقط می‌توان در قالب راهکاری اروپایی حل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با ادامه اختلافات در دولت آلمان در زمینه آینده سیاست‌های پذیرش پناهجویان به نظر می‌رسد که احزاب حاکم در مورد اینکه بتوانند به راهکاری مشترک برسند  اقدامات جدیدی را پیگیری می‌کنند.

بنابر گزارش  روزنامه آلمانی ولت، مرکل امروز دوشنبه گفت: «موضوع پناهجویان فقط می‌تواند در قالب راهکاری اروپایی حل شود.» وی همچنین گفت که منافع آلمان و اتحادیه اروپا باید در این زمینه در نظر گرفته شود. چرا که صدراعظم آلمان نمی‌خواهد در این زمینه اقدام یک‌ جانبه داشته باشد.

همچنین حزب سوسیال‌مسیحی این کشور اعلام کرد که پناهجویانی که نام آنها در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ثبت شده‌ است از ماه جولای باز گردانده می‌شوند. پیش از این «هورست زیهوفر» وزیر کشور و رئیس حزب سوسیال‌مسیحی طرحی را در این زمینه ارائه داده بود که بر طبق آن مقامات می‌توانند راحت‌تر از گذشته پناهجویانی که به مرز آلمان می‌رسند را اخراج کنند.

خبرگزاری آلمان اعلام کرده است که زیهوفر به مرکل دو هفته زمان داده است تا درباره راهکار اروپایی برای حل بحران پناهجویان مذاکره کند. برخی منابع هم اعلام کرده‌اند که مرکل با بسته شدن مرزها موافقت نکرده است. به این ترتیب تا اول ماه جولای مرکل و حزب سوسیال‌مسیحی تلاش می‌کنند تا در زمینه موضوع مهاجران به توافق برسند.

دولت مرکل هفته گذشته درباره وجود شکاف در دولت ائتلافی هشدار داد. این اختلاف مربوط به مواضع مختلف احزاب درباره پذیرش پناهجویان می‌شد. در حالی که حزب دموکرات‌مسیحی از سیاست‌های دولت حمایت می‌کند، حزب سوسیال‌مسیحی راهکار مورد نظر مرکل را به چالش کشیده بود.

این موضوع با توجه به شایعات در زمینه انحلال ائتلاف میان دو حزب مطرح آلمانی و اینکه دولت ائتلافی در آلمان هم با گذشت مدت زمان زیادی و در پی رایزنی‌های گسترده تشکیل شد،  اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.