۰ نفر

توافق برلین و پاریس برای اصلاح منطقه یورو

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 279060
توافق برلین و پاریس برای اصلاح منطقه یورو

«برونو لو مر» وزیر دارایی فرانسه گفت که پاریس و برلین پس از ماه ها اختلاف، اینک به توافق در مورد اصلاح منطقه یورو بسیار نزدیک شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'لو مر' پس از مذاکرات نهایی با همتای آلمانی خود در شهر هامبورگ توئیت کرد: توافق بسیار نزدیک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این وزیر فرانسوی ابراز امیدواری کرد روز سه شنبه که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در برلین دیدار می کنند، توافق نهایی در این زمینه حاصل شود.

مکرون خواهان اصلاحات گسترده و مرکل خواستار رویکردی محتاطانه در قبال اصلاح منطقه یورو است.

یک مقام آگاه از مذاکرات که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: دو یا سه موضوع دیگر باقی است اما این موضوعات محدود به روشنی تعریف شده است.

وی افزود: پیشرفت واقعی در مورد موضوعات حساس از جمله بودجه منطقه یورو به دست آمده است.

مکرون خواستار تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری برای کمک به کشورهای فقیرتر اتحادیه اروپا در زمینه علوم، فناوری و ابتکارات شده است. مرکل با این پیشنهاد موافقت کرده است. هنوز میزان سرمایه این صندوق تعیین نشده است.

در سال های اخیر میان کشورهای اروپایی درباره ریاضت اقتصادی و بحران ورود مهاجران به اتحادیه اروپا اختلافاتی پیدا شده است. مکرون قصد دارد از طریق اصلاح منطقه یورو و کمک به اعضای فقیرتر اتحادیه اروپا کشورها را بار دیگر به هم نزدیک کند.

در همین راستا، وی پیشنهادهای دیگری از جمله تدوین بودجه مشترک و انتصاب وزیر دارایی مشترک در اتحادیه اروپا را ارائه داده است.