۰ نفر

مشاور ترامپ: کانادا در نشست گروه ۷ از پشت به ما خنجر زد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 277693
مشاور ترامپ: کانادا در نشست گروه ۷ از پشت به ما خنجر زد

رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا درباره حوادث پیرامون چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت کشور صنعتی، موسوم به «گروه ۷» اظهار نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لری کادلو»، رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا درباره حوادث پیرامون چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت کشور صنعتی، موسوم به «گروه 7» اظهار نظر کرد.

«کادلو» که یکی از اعضای هیئت همراه ترامپ در نشست گروه 7 بود گفته «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا «از پشت به ما خنجر زد.»

نخست‌وزیر کانادا بعد از آنکه ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی عازم سنگاپور شد در یک نشست خبری مواضع او درباره افزایش تعرفه فلزات وارداتی از اروپا را «توهین‌آمیز» خواند. 

نخست‌وزیر کانادا به عنوان میزبان و رئیس نشست گروه 7، بامداد یکشنبه در نشست خبری گفته بود علی‌رغم تنش‌های تجاری اروپا با آمریکا، تمام کشورهای عضو، بیانیه و تفاهمنامه پایانی نشست شنبه را امضا کردند.

علی‌رغم این، ترامپ بعد از ترک زودهنگام این نشست برای دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور در توئیتی حمایتش از این بیانیه را پس گرفت.

ترامپ، در واکنش به اظهارات «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در یک نشست خبری در توئیترش نوشت: «با توجه به بیانیه‌های نادرست جاستین در نشست خبری‌اش و با توجه به اینکه کانادا تعرفه‌های هنگفتی علیه کشاورزان، کارگران و شرکت‌های ما اعمال می‌کند، به نمایندگان آمریکا دستور داده‌ام بیانیه پایانی را تأیید نکنند.»