۰ نفر

وزیر نفت هند خبر داد؛

عربستان در سیاست نفتی خود بازنگری می‌کند

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷
کد خبر: 276971
عربستان در سیاست نفتی خود بازنگری می‌کند

وزیر نفت هند با اشاره به صحبت‌هایی که با همتای سعودی خود داشت، اظهار کرد عربستان و سایر تولیدکنندگان اوپک سیاست کاهش تولید خود را بازنگری می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت: برای نخستین بار، وزیر نفت عربستان به ما اعلام کرد کشورش در حال بازبینی سیاست خود درباره کاهش تولید نفت است.

این اظهارات بدنبال اخبار اخیر مبنی بر درخواست غیررسمی دولت آمریکا از عربستان سعودی و برخی دیگر از اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت مطرح شد.

اوپک و برخی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف تقویت قیمتها و حذف عرضه مازاد، توافق کردند تولیدش را مجموعا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمده و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند اما سطح ذخایر نفت جهان به سطح هدف گذاری شده از سوی اوپک نزدیک شده است.

وزیران اوپک و سایر مشارکت کنندگان در این توافق روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن به منظور بحث درباره سیاست تولید نفت در وین دیدار رسمی خواهند داشت.

قیمت نفت اواسط ماه مه به دلیل نگرانیها نسبت به احتمال کمبود عرضه به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت در سه سال و نیم اخیر بود.

بدنبال این رویداد، هند از افزایش قیمتهای نفت ابراز نارضایتی کرده بود و خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به پرادهان گفته بود حمایت از رشد اقتصادی جهانی یکی از اهداف مهم عربستان است.

هند تقریبا ۸۰ درصد از نفت مورد مصرف را وارد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، پرادهان که در دهلی نو با خبرنگاران صحبت می کرد، همچنین گفت: هند منتظر شفافیت درباره تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران است.