۰ نفر

رویترز:

افزایش شاخص بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹
کد خبر: 276962
افزایش شاخص بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته

رویترز اعلام کرد: امروز شاخص بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته رسید و بازارهای بورس تایوان هم با شکستن بیشترین میزان ۲۷ سال گذشته رکورد زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز بازارهای بورس آسیا وضعیت بسیار خیره‌کننده‌ای داشتند و افزایش شاخص‌ها به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته رسید.

رویترز می‌نویسد؛ وضعیت روبه رشد شاخص‌های بورس آسیا در حالی است که بانک مرکزی اروپا احتمالاً به زودی محرک‌های اقتصادی خود را که پیش از این برای تقویت یورو و دارایی‌های اوراق قرضه استفاده می‌کرد را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص MSCI، سهام آسیا ـ اقیانوسیه در خارج از ژاپن رشد نیم درصدی داشت و به افزایش‌های اخیر خود ادامه داد. این رقم بیشترین میزان دو ماه و نیم گذشته پس از دومین روز متوالی افزایش محسوب می‌شود.

شاخص نیکی ژاپن نیز میانگین رشد ۹ دهم درصدی را ثبت کرد. اما در این میان رشد خیره‌کننده بازارهای بورس تایوان در حوزه تکنولوژی را شاهد بودیم به طوری‌که شاخص اصلی تایوان TWII به بیشترین میزان ۲۷ سال گذشته نزدیک شد.  

این شاخص رشد ۴.۲۵ درصد را از چهارشنبه گذشته تاکنون ثبت کرد. افزایش سهام بورس تکنولوژی تایوان توانست سهام نزدک را نیز به افزایش قابل‌توجهی وادارد.

در این میان شاخص‌های بورس هند هم وضعیت مناسبی داشتند به‌طوری که شاخص NSEI به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید.

در این میان بخش خصوصی پیشران این افزایش‌ها محسوب می‌شد.این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که بانک مرکزی این کشور سیاست‌های نرخ بهره خود را نخستین بار طی ۴ سال گذشته مطرح کرده است.

رویترز می‌نویسد؛ وضعیت شاخص مس CMCU3 هم به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسید. قیمت این فلز ۷۲۷۸.۵ دلار در هر تن شد. افزایش قیمت مس به دلیل نگرانی از عرضه این فلز توسط شیلی از یک‌سو و افزایش تقاضای جهانی از سوی دیگر بوده است.

درحال حاضر سرمایه‌گذاران بازار جهانی به‌شدت نگران ریسک‌های بازار هستند و در آستانه برگزاری اجلاس G7 تحولات بازار را به‌شدت رصد می‌کنند. همچنین آنها منتظر نتیجه نشست آمریکا و کره شمالی هستند که قرار است هفته آینده برگزار شود.