۰ نفر

زد تی یی چین 1.4میلیارد دلار به واشنگتن می‌پردازد

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 276906
زد تی یی چین 1.4میلیارد دلار به واشنگتن می‌پردازد

'زد تی یی' بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند جهان که یک شرکت چینی است برای گریز از تحریم های دولت آمریکا یک میلیارد و 400 میلیون دلار خسارت می پردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به رغم شایعاتی که مطرح شده بود آمریکا هنوز تحریم ها از روی این شرکت را رفع نکرده است و برای این منظور قرار است توافقی بین طرفین امضا شود.

این شرکت قبل از این بیش از 360 میلیون دلار به آمریکا پرداخته است اما بر اساس سند جدیدی که طرفین امضا می کنند کل پرداختی 'زد تی یی' به دولت آمریکا به یک میلیارد و 400 میلیون دلار می رسد.

اگر شرکت چینی می خواهد بار دیگر مجوز حضور در تجارت در آمریکا را بدست آورده و بتواند با شرکت های دولتی آمریکا تعامل تجاری داشته باشد باید این خسارت را پرداخت کند.

روزنامه 'ساوت چاینا' از هنگ کنگ می نویسد که ظاهرا یک سند مقدماتی میان طرفین به امضا رسیده و مقدمات کار برای رفع تحریم ها علیه شرکت چینی شروع شده است.

آمریکا می گوید که این شرکت معاملاتی را به طور غیرقانونی با ایران و کره شمالی داشته و برای همین تحریم هایی را علیه شرکت چینی در نظر گرفته است.

آمریکا اعلام کرد شرکت «زد تی یی چین» به دلیل «صادرات برخی تجهیزات مخابراتی در سال های اخیر بدون کسب مجوز از واشنگتن» مورد تحریم قرار گرفته است.

وزارت بازرگانی چین به دنبال این مساله در بیانیه ای از واشنگتن خواست بجای این گونه اقدامات «زمینه قانونی فعالیت شرکت های چینی را در آن کشور فراهم کند» و علیه آنها تبعیض قایل نشود.

'شرکت زد تی یی' تامین کننده تجهیزات و وسایل مخابراتی و الکترونیکی و پیشرو دیگر شرکت های دنیا در ساخت تلفن های هوشمند است و بتازگی نوع جدید از تلفن هوشمند نسل پنجم را آزمایش کرده است.

آمریکا پیش از این نیز در راستای فشار اقتصادی به چین، بر کالاهای صادراتی این کشور تعرفه اعمال کرده بود که باعث تنش و جنگ تجاری میان دو کشور شده است.