۰ نفر

درآمد میلیاردی اشغال عراق برای معاون جرج بوش!

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 276670
درآمد میلیاردی اشغال عراق برای معاون جرج بوش!

یک شرکت متعلق به دیک چنی معاون جرج بوش، طی ده سال کار در کنار نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق مبلغ 39.5 میلیارد دلار از قراردادهای بسته شده سود برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های عراق در گزارشی به نقل سایت انتلیکجول آمریکا نوشتند: شرکت خدمات نفتی هالیبرتون متعلق به دیگ چنی معاون وقت رئیس جمهوری (جرج بوش پسر) و شرکت کی بی آر شعبه امنیتی آن در عراق یکی از بزرگترین کاسبان جنگ و شرکت هایی به حساب می آید که از اشغال و ویرانی عراق سود بردند.

این سایت در ادامه گزارش خود افزود: آمریکا حداقل 138 میلیارد دلار برای شرکت های خصوصی امنیتی و شرکت های پشتیبانی و پیمانکاران بازسازی هزینه کرده است، شرکت هایی که همه چیز از امنیت دیپلماتیک تا نیروگاه های تولید برق و حتی دستمال توالت را نیز تامین می کردند و پولش را می گرفتند.

این سایت اذعان کرد که حمله آمریکا به عراق - در سال 2003- یک تقلب عمدی و تحمیل به مردم آمریکا با هدف کمک به تعدادی اندک از افراد (سیاستمداران و سرمایه داران آمریکایی) و ثروتمند کردن آنها البته به قیمت مرگ میلیون ها نفر و خالی از سکنه شدن بسیاری از مناطق عراق بود.

ریچارد بروس دیک چنی سیاستمدار آمریکایی و چهل و ششمین معاون رئیس جمهور آمریکا از سال 2001 تا 2009 (زمان بوش پسر) در این کشور بود.

آمریکا، در سال 2003 میلادی در جنگی موسوم به جنگ خلیج فارس سوم که بعدها آن را جنگ آزادی عراق نامید، رژیم صدام حسین را سرنگون کرد و این کشور را به بهانه بی اساس خلع سلاح کشتار جمعی به مدت 8 سال به اشغال خود در آورد که پیامد آن جنگ های فرقه ای و رشد تروریسم در این کشور بود.

القاعده و داعش دو گروه مخوف و وحشی تروریستی هستند که حاصل عملکرد دولت های آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی قرن گذشته و اوایل دهه اول قرن میلادی جدید می باشند.

آمریکا سرانجام در سال 2011 تحت فشار ضربات نیروهای مقاومت عراقی و نیز فشارهای بین المللی مجبور به خروج نظامی از این کشور شد اما در اوایل سال 2014 و به بهانه هجوم داعش بار دیگر حضور نظامی اش را تجدید کرد.