۰ نفر

تحرکات عجیب عربستان علیه قطر

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 276572
تحرکات عجیب عربستان علیه قطر

افشاگر معروف سعودی در جدیدترین اظهارات خود در صفحه توئیترش، از تحرکات نظامی عجیب و ناگهانی عربستان در مرز با قطر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مجتهد» که به افشای اخبار از خاندان سعودی مشهور است بامداد امروز (سه شنبه) در صفحه توئیترش اعلام کرد تحرکات نظامی غافلگیرانه و عجیبی از سوی عربستان، علیه قطر دیده می‌شود.

وی افزود: این تحرکات شامل تلاش برای نفوذ هوایی، دریایی و تجمیع نیروها در مرزهای زمینی است؛ تحرکات مذکور عجیب است زیرا آنها (سعودی‌ها) از ناتوانی نظامی خود آگاه هستند و میزان خطرات و پیامدهای این تحرکات را می‌دانند. پس آیا این (تحرکات نظامی) فقط برای ترساندن (دوحه) است؟

16

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هفته جاری روزنامه لوموند فرانسه به نقل از برخی منابع مدعی شد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در نامه‌ای به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرده در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-400 علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند.

به نوشته لوموند، ملک سلمان با بیان اینکه تحویل اس-400 منافع امنیتی عربستان را تهدید می‌کند، از فرانسه خواسته فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه افزایش دهد. 

در واکنش به این خبر، «شاهین السلیطی» سرتیپ سابق در وزارت اطلاعات قطر در توییتر خود با بیان اینکه استفاده از هرگونه سامانه موشکی برای دفاع از استقلال، اراضی و دستاوردهای قطر، حق دوحه است، از اینکه عربستان از این قضیه ناراحت است، ابراز تعجب کرد.

او نوشت: «محض اطلاع "محمد بن سلمان" [ولی‌عهد سعودی]، قطر توافق خرید این سامانه را تمام کرده و به آن دست یافته است».

در پنجم ژوئن 2017 چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و آن را تحریم کردند آن هم پس از گذشت حدود 12 روز از حادثه هک شدن خبرگزاری رسمی قطر و انتشار اخبار و اظهارات کذبی در آن که به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نسبت داده شد.محاصره قطر اکنون وارد دومین سال خود شده و میانجی‌گری‌ها کویت برای حل این موضوع تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

شبکه «الجزیره» هفته جاری در مستندی اعلام کرد یک وزارتخانه حکومتی عربستان با همکاری امارات در پشت پرده هک خبرگزاری این کشور بوده است .