۰ نفر

تعرفه های ترامپ گریبان شرکت‌های آمریکایی را هم گرفت

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 276324
تعرفه های ترامپ گریبان شرکت‌های آمریکایی را هم گرفت

شرکت‌های آمریکایی اذعان دارند اقدام اخیر دونالد ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای مختلف به آمریکا، باعث زیان دهی این شرکت ها شده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، تعرفه های جدیدی که هدف از آن تقویت صنایع فولاد و آلومینیوم آمریکا، بود تاثیر عکس بر بخش های کلیدی عرضه این محصولات در آمریکا داشته است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تولید کنندگان فولاد درآمریکا از تعرفه های بهره می‌گیرند که خرید فلزات از شرکت های خارجی را برای شرکت ها گرانتر می‌کند. اما برخی از شرکت های آمریکایی که از فلزات برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند می‌گویند تعرفه ها قیمت ها را افزایش داده است.
این شرکت ها می‌گویند در مواردی، مشتریان شان به شرکت های تامین کننده خارجی متوسل شده اند تا از فلزات ارزان تر و معاف از تعرفه برای تولید محصولاتی مشابه استفاده کنند. 
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی تعرفه های گسترده ای را درباره صنعت فولاد و آلومینیوم وضع کرد که نگرانیهایی را در بین تولیدکنندگان محصولات فولادی برانگیخت. 
ترامپ این هفته تعرفه هایی را علیه واردات از چین وضع کرد و بعد از تمام شدن مهلتی که برای دستیابی به توافق به اتحادیه اروپا داده بود، کشورهای این منطقه را نیز مشمول تعرفه ها کرد.
این تصمیم شامل تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و 10 درصدی برای واردات آلومینیوم است
تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10درصدی بر واردات آلومینیوم از کشورهای مختلف به آمریکا را اعمال کرد.
ترامپ گفت کشورش سالیانه میلیاردها دلار در تجارت با تقریباً همه شرکای تجاری خود از دست می‌دهد و باید با این تجارت یک طرفه مقابله کند. 
این تصمیم ترامپ واکنش هایی را از سوی متحدان اروپایی اش برانگیخت.
«بیل مورنو» وزیردارایی کانادا اقدام آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد وآلومینیوم به بهانه تهدید امنیتی را«مضحک» خواند.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیزدرتماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، تصمیم کاخ سفید برای افزایش تعرفه واردات فلزات را غیرقانونی خواند و از تدارک پاسخی تلافی جویانه به شیوه قاطع و مناسب خبرداد.
چین اعلام کرد پکن اقدامات مناسب و ضروری اتخاذ می‌کند. ژاپن هم اعلام کرد تدابیر مقابله جویانه اتخاذ می‌کنیم.