۰ نفر

چشم‌انداز اقتصادی آمریکا خوب نیست

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 275961
چشم‌انداز اقتصادی آمریکا خوب نیست

بانک " گلدمن ساکس" اعلام کرد بحران بدهی فزاینده آمریکا در صورت وقوع یک رکود بزرگ جهانی دیگر، ثبات اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جان هتزیوس- اقتصاددان ارشد این بانک- پیش بینی کرده است کسری حساب بانک مرکزی این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ از ۸۲۵ میلیارد دلار به ۱.۲۵ تریلیون دلار افزایش یابد که معادل ۵.۵ درصد از کل تولیدات ناخالص داخلی این کشور است.

وی گفت: افزایش سطح بدهی و نرخ بهره می تواند منجر به افزایش کسری در این کشور شود و در حالی که فکر میکنیم آمریکا هنوز در استقراض و بازپرداخت بدهی خود مشکلی ندارد، افزایش سطح بدهی می تواند مانعی بزرگ بر سر ثبات اقتصادی این کشور باشد.

دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز اعلام کرده است بدهی این کشور در صورتی که کنگره لایحه کاهش مالیاتی را تمدید کند، تا یک دهه آینده به کل تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید. سطحی که از زمان جنگ جهانی دوم دیگر به ثبت نرسیده‌است.

انتظار می رود بدهی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۸ به ۲۸.۷ تریلیون دلار برسد. هتزیوس در همین رابطه گفت: قانون گذاران باید تامل بیشتری روی تایید لوایح محرک بعدی داشته باشند.

گلد من ساکس هشدار داده است در صورتی که این عوامل نتوانند مانع از تصویب لوایح محرک در کنگره شوند، بازیابی اقتصاد و رسیدن به رشد اقتصادی بالا در رکود بعدی بسیار دشوار خواهد بود.