۰ نفر

ادعای عجیب ژنرال آمریکایی درباره چین

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۲۰
کد خبر: 275637
ادعای عجیب ژنرال آمریکایی درباره چین

ژنرال آمریکایی که انتظار می‌رفت سفیر آتی واشنگتن در کره جنوبی شود، تاکید کرد: کره شمالی همچنان یک تهدید قریب الوقوع برای صلح در اقیانوسیه است اما رویای هژمونی چین قدیمی‌ترین چالش برای واشنگتن است.

به گزارش سی ان ان، آدمیرال هری هریس که برای سه سال در صدر هزینه‌برترین مقر فرماندهی ارتش آمریکا فرماندهی می‌کرد، در پایان دوران خدمت خود به بیان اظهاراتی پرداخت که طی دوره خودش مکررا تکرار کرده بود. او گفت: کره‌شمالی همچنان قریب‌الوقوع‌ترین تهدید برای ماست و یک کره شمالی مجهز به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌هایی که برد آنها به ایالات متحده برسد، غیرقابل قبول است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با این وجود او افزود: چین همچنان بزرگترین چالش بلند مدت ماست. بدون مشارکت متمرکز و همکاری با ایالات متحده و متحدان و شرکایمان، چین رویای هژمونی خود در آسیا را محقق خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آدمیرال هریس در مذاکرات با کره شمالی که به نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ختم می‌شود، چه نقشی ایفا خواهد کرد. نامزدی هریس ۱۸ مه برای تایید به سنای آمریکا رفت. این آدرمیرال گزینه ترامپ برای پر کردن پست خالی سفارت در استرالیا بود اما نامزدی او ساعاتی پیش از جلسه رای‌گیری سنا لغو شد. منابع مطلع آن زمان به سی‌ان‌ان گفتند این اقدام ایده مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بوده است.

در حالی که هریس همواره از جنگ‌طلبان علیه کره شمالی طی دوره خدمتش در فرماندهی اقیانوسیه بوده است، همچنین هشدارهایی علیه چین منتشر کرد چرا که به گفته او پکن موضع نظامی مقتدرانه‌ای در اقیانوسیه اتخاذ کرده و حضور نظامی آن در جزایر مصنوعی در حوزه‌هایی دنبال شده است که آمریکا و متحدانش در آب‌های بین‌المللی با آن اختلاف نظر دارند.