۰ نفر

پامپئو برای بهبود روابط آمریکا با روسیه شرط گذاشت

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 275543
پامپئو برای بهبود روابط آمریکا با روسیه شرط گذاشت

وزیر خارجه آمریکا بهبود روابط با روسیه را مشروط به آمادگی مسکو برای حل مشکلات اساسی در روابط دوجانبه و رفع نگرانی واشنگتن در مورد مداخله در امور داخلی آمریکا دانست.

به گزارش «تاس»، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا آمادگی روسیه برای حل و فصل اساسی مشکلات را برطرف کننده موانع برای بهبود روابط دو کشور نامید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شب گذشته برای نخستین بار مذاکرات تلفنی بین پامپئو و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه آمریکا و روسیه صورت گرفت. طرف آمریکایی به شروطی اشاره کرد که می‌تواند باعث توسعه تماس‌ها بین طرفین شود.

وی گفت: «واشنگتن مایل است روابط با مسکو بهبود یابد، ولی  برای رسیدن به این هدف مسکو باید حاضر به انجام اقداماتی شود تا نگرانی‌های ما از جمله درباره دخالت در امور داخلی آمریکا برطرف گردد.»

وزارت امور خارجه روسیه نیز در مورد این مذاکرات، یادآور شد که وزرای خارجه آمریکا و روسیه در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص ضرورت رفع اختلافات موجود در روابط بین دو کشور به توافق رسیدند. دیپلمات‌های بلندپایه در جریان این مذاکرات، روابط دوجانبه و روند اوضاع در سوریه و اوکراین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

این نخستین گفت‌و‌گوی تلفنی لاوروف با پامپئو بعد از انتصاب وی به سمت وزیر خارجه جدید آمریکا بود.