۰ نفر

در معاملات امروز بازارهای جهان؛

بحران ایتالیا بازارهای مالی را به هم ریخت

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 275338
بحران ایتالیا بازارهای مالی را به هم ریخت

سهام آسیایی در معاملات امروز، چهارشنبه، درحالی‌که بحران ایتالیا بازارهای مالی جهان را به هم ریخته است، به سقوط خود ادامه داد.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، درحالی‌که بحران ایتالیا بازارهای مالی جهان را به هم ریخته است، سهام آسیایی به سقوط خود ادامه داد. یورو به پایین‌ترین میزان ۱۰ ماهه خود رسید و نرخ بهره ایتالیا بالا رفت که این باعث شد سرمایه‌گذاران به خرید سرمایه‌های امن مانند اوراق خزانه‌داری آمریکا هجوم بیاورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۱.۵ درصد سقوط کرد.

نیکی ژاپن سقوط سنگین‌تری داشت و با ۱.۹ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح ۶ هفته‌ای خود رسید.

سهام چین هم به قعر فرو رفتند؛ کامپوزیت شانگهای ۱.۸ درصد سقوط کرد.

کوسپی کره‌جنوبی با سقوط سنگین ۲ درصدی مواجه شد و شاخص استرالیا، ای‌اس‌اکس ۰.۶ درصد افت کرد.

سرمایه‌گذاران می‌ترسند تکرار انتخابات در سومین اقتصاد بزرگ اروپا، که ممکن است در همین جولای برگزار شود، می‌تواند به رفراندومی برای عضویت ایتالیا در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

سود اوراق کوتاه‌مدت ایتالیا، که معیاری حساس به ریسک سیاسی است، ۱.۵ درصد جهش کرد. این بزرگترین سود این اوراق در حدود ۲۶ سال گذشته است به طوری که سود اوراق به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۳ تا کنون رسیده است.

سرمایه‌های امن نظیر اوراق قرضه آمریکا، اوراق قرضه آلمان، ین ژاپن، دلار آمریکا و طلا، اوج گرفتند. یورو در برابر فرانک سوئیس، ین ژاپن و دلار سقوط کرد و به نرخ 1.15 دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن از ماه جولای تا کنون است.

در آسیا تمرکز سرمایه‌گذاران به فراز و نشیب‌های مربوط به اجلاس کره‌شمالی-آمریکا و روابط تجاری چین-آمریکا، معطوف شده است.

روز سه‌شنبه ایالات‌متحده اعلام کرد به اقداماتی در مقابله با تجارت چین ادامه خواهد داد که این با واکنش شدید رسانه‌های چینی مواجه شد.