۰ نفر

رشد اقتصادی چین 6.6درصد پیش‌بینی شد

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 275276
رشد اقتصادی چین 6.6درصد پیش‌بینی شد

صندوق بین‌المللی پول امروز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای رشد اقتصادی چین برای سال 2018 میلادی را 6.6درصد پیش‌بینی کرد که تفاوتی با رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انتشار این اطلاعیه و پیش بینی نرخ رشد اقتصادی چین توسط صندوق بین المللی پول بعد از آن صورت گرفت که تیمی از کارشناسان این صندوق، ماه گذشته به چین سفر کرده و شاخص های مختلف اقتصادی این کشور را بررسی کرده اند.
این صندوق پیشتر رشد اقتصادی چین را 6.5 درصد پیش بینی کرده بود. 
صندوق بین المللی پول در عین حال پیش بینی کرده است رشد اقتصادی چین تا سال 2023 به تدریج به 5.5 درصد کاهش خواهد یافت.
صندوق بین المللی پول خاطر نشان کرده است میزان وام دهی‌ها در چین همچنان در سطح بالایی قرار دارد و نرخ برابری یوان برابر دلار و دیگر ارز‌های معتبر جهان نیز باید بیشتر تعدیل شود.
انتشار این اطلاعیه در حالی است که مرکز آمار دولت چین نیز اعلام کرده است رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال 2018 به 6.7 درصد رسیده است که یک دهم درصد کمتر از سه ماهه نخست سال است.
با این حال برخی اقتصاددانان انتظار دارند به فرض به وجود نیامدن شوک های تجاری، نرخ رشد اقتصاد چین در سال جاری به 6.5 درصد کاهش یابد.
این اندیشکده همچنین تورم مصرف کننده را 2 درصد و تورم تولیدکننده را 3.8 درصد پیش بینی کرد.
آمار رسمی نشان می دهد با اصلاحات صورت گرفته و بهبود فضای تجاری، رشد اقتصادی چین در سال 2017 میلادی به 6.9 درصد رسیده بود که یکی از بهترین نرخ های رشد اقتصادی چین از سال 2010 میلادی تا کنون محسوب می شد، پیشتر در سال 2016 میلادی رشد اقتصادی این کشور به 6.7 درصد رسیده بود.
ذخیره ارزی چین در دنیا در رده نخست قرار دارد و میزان ذخیره ارزی این کشور هم اکنون به سه هزار و ۵۴ میلیارد دلار رسیده است.