۰ نفر

مکزیک هزینه ساخت دیوار مرزی با آمریکا را نمی دهد

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۰۶
کد خبر: 275141
مکزیک هزینه ساخت دیوار مرزی با آمریکا را نمی دهد

«انریکه پنیا نیه تو» رئیس جمهوری مکزیک در پاسخ به درخواست دوباره آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرکز دو کشور اظهار داشت که مکزیکوسیتی «هرگز» چنین پولی پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، 'پنیا نیه تو' در توئیتی نوشت: رئیس جمهور دونالد ترامپ! نه. مکزیک هرگز پول ساخت دیوار را نخواهد داد. نه حالا و نه هیچ وقت دیگر. ارادتمند شما، مکزیک.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که دیواری در مرز با مکزیک می سازد و پول آن را باید مکزیکی ها بدهند. اما مکزیکوسیتی بارها اعلام کرده هزینه ساخت چنین دیواری را نخواهد داد. با اظهارت تازه ترامپ و پاسخ مکزیک نزاع دو طرف بر سر این دیوار ازسرگرفته شده است.

به گزارش تارنمای هیل، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه به وقت محلی آمریکا در سخنانی در شهر نشویل ایالت تنسی بار دیگر وعده انتخاباتی خود برای ساخت دیوار در مرز مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا را تکرار کرد.

وی اظهار داشت: سرانجام مکزیک هزینه ساخت این دیوار را خواهد داد.

ترامپ افزود: آنها پول زیادی به دست می آورند اما هیچ کاری برای جلوگیری از عبور مردم هندوراس و کشورهای دیگر از مکزیک انجام نمی دهند.

وی بار دیگر گفت: آنها پول ساخت این دیوار را خواهند داد و از آن لذت نیز خواهند برد.