۰ نفر

حمله موشکی به مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در غرب یمن

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۹
کد خبر: 275044
حمله موشکی به مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در غرب یمن

نیروهای یمنی امروز چندین فروند موشک بالستیک را به سمت مواضع شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در غرب یمن شلیک کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، درگیری میان شبه نظامیان ائتلاف سعودی و نیروهای ارتش یمن و انصارالله در سواحل غربی این کشور چند روزی است که ادامه دارد.

رژیم سعودی مدعی است که سلاح ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که با شبه‌نظامیان ائتلاف مبارزه می‌کنند، از طریق مسیر آبی و بندر الحدیده منتقل می‌شود.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در ادامه عملیات خود، امروز سه شنبه چندین هدف نظامی شبه نظامیان ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای یمنی تعدادی موشک بالستیک را امروز به سمت مواضع ائتلاف سعودی در غرب یمن شلیک کردند.

او اعلام کرد که این موشک‌ها دقیقا به اهداف مورد نظر در سواحل غربی یمن اصابت کرد، این در حالی است که منابع سعودی اصابت این موشک‌ها را تکذیب و اعلام کردند که موشک‌های یمن قبل از آنکه به اهداف مورد نظر اصابت کنند، هدف قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، «عزیز راشد» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با کشتن مزدوران سعودی و انهدام و تخریب خودروهای زرهی و اتاق های عملیات آنها ضربه سنگین به ائتلاف سعودی وارد ساخته است؛ این عملیات‌ها از ابتدای تجاوز در سواحل غربی یمن ادامه دارد.

او تاکید کرد که شمار نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بیشتر است و قبایل یمنی کاملا داوطلبانه آماده شرکت در نبرد با متجاوزان سعودی آمریکایی اماراتی در ساحل غربی هستند.

عبدالملک حوثی رهبر انصارالله دیشب طی سخنانی با اشاره به عقب‌نشینی انصارالله در درگیری‌های سواحل استان الحدیده واقع در غرب یمن اظهار داشت که هر گونه عقب‌نشینی بنا به دلایل واقع‌گرایانه و عاقلانه به منزله پایان جنگ نیست.

رهبر انصارالله افزود: دشمن می‌تواند عملیاتی جدید در الحدیده راه بیندازد، اما غیرممکن است نتیجه آن را تعیین کند. نقض‌ها در خط ساحلی قابل کنترل و تبدیل به تهدیدی برای متجاوزان است.

رهبر انصارالله یمن در سخنانی اظهار داشت که نبردها در سواحل غربی یمن با طرح و نقشه آمریکا و اجرای عربستان و مزدورانش انجام شد.