۰ نفر

بزرگترین بانک اروپایی معرفی شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 272618
بزرگترین بانک اروپایی معرفی شد

اچ اس بی سی بزرگترین بانک اروپا به لحاظ میزان دارایی معرفی شد.

به گزارش سیتی ای ام، بر اساس مطالعات انجام شده از سوی شرکت «اس اند پی گلوبال مارکت اینتلیجنس» با توجه به مجموع دارایی های بانکهای اروپایی مشخص شد که اچ اس بی سی با ۲.۱ تریلیون یورو دارایی عنوان بزرگترین بانک اروپا را همچنان به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که دویچه بانک آلمان به جایگاه چهارمی سقوط پیدا کرد. البته اچ اس بی سی در جایگاه هفتمین بانک بزرگ جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، همچنین بانک های بارکلیز و رویال بانک اسکاتلند هم با تنزل جایگاه روبرو شدند. بانک بارکلیز با مجموع دارایی۱.۳ تریلیون یورو  یک رتبه سقوط به جایگاه ششمین بانک بزرگ اروپا تنزل پیدا کرد.

و رویال بانک اسکاتلند هم با ۲ رتبه کاهش به با مجموع دارایی ۸۳۱ میلیارد پوند به جایگاه دوازدهم رسید.

دارایی اچ اس بی سی با ۲.۶ درصد رشد در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۲۲.۲ تریلیون دلار معادل ۸۷۲.۱ تریلیون پوند رسید؛ اما کاهش ارزش دلار منجر به آب رفتن ۱۵۲ میلیارد یورو از دارایی های این بانک شد. البته از میان ۱۰ بانک برتر اروپایی، ۶ بانک در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش دارایی خود روبرو شدند.

 بانک استاندارد چارترد هم به رتبه بیستم تنزل پیدا کرد. از میان ۵۰ بانک برتر اروپایی، ۶ بانک در بریتانیا هستند؛ این در حالی است که فرانسه و آلمان بانک های بزرگ بیشتری را در خود جای داده اند.