۰ نفر

آمریکا تحقیق برای جنایات صهیونیست ها را شرم آور خواند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 272505
 آمریکا تحقیق برای جنایات صهیونیست ها را شرم آور خواند

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نسبت به تصویب کمیته تحقیق درباره جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان اعتراض کرد و آن را برای حقوق بشر شرم آور دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شورای حقوق بشر روز جمعه به قطعنامه ای رای داد که به موجب آن کمیته ای برای بررسی جنایت روزهای گذشته صهیونیست ها در کشتار فلسطینی ها تشکیل می شود.

در این رای گیری، 29 نفر رای مثبت، 14 نفر رای ممتنع و تنها آمریکا و استرالیا رای مخالف دادند.

ماموریت این کمیسیون بررسی ارتکاب جنایات جنگی به وسیله رژیم صهیونیستی در برخورد با تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه و سرزمین های اشغالی است.

زید رعد حسین کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز و پیش از رای گیری با انتقاد شدید از کشتار ده ها فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در هفته اخیر، گفت: 'اسرائیل' مردم غزه را از تولد تا مرگ در قفس و مناطق ویرانه حبس کرده است.

وی با بیان اینکه پاسخ اسرائیل به تظاهرات مردم غزه کاملا نابرابر بود، تاکید کرد که این رژیم به طور هدفمند و کاملا برنامه ریزی شده 1.9 میلیون نفر از مردم غزه را از اولین حقوق انسانی خود محروم کرده است.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه ( 24 اردیبهشت ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد 'روز نکبت' (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) را در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به خاک و خون کشیدند؛ در جریان این خشونت ها، 62 نفر شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.

نیکی هیلی در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: در زمانی که ونزوئلا به سمت دیکتاتوری حرکت می کند، ایران هزاران تن از مخالفان را زندانی می کند و پاکسازی قومی در میانمار صورت می گیرد، آنچه که شورای حقوق بشر سازمان ملل نامیده می شود، برای حق قانونی دفاع از مرزهای دموکرات ترین کشور در برابر حملات تروریستی کمیته تحقیق تشکیل می دهد.

وی افزوده است: امروز روز شرم آور دیگری برای حقوق بشر است.