۰ نفر

آمریکا: کره شمالی تسلیحات اتمی را از کشور خارج کند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 272284
آمریکا: کره شمالی تسلیحات اتمی را از کشور خارج کند

آمریکا در ادامه فشار به پیونگ یانگ، خواستار انتقال کلاهک‌های اتمی و موشک های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی به خارج از کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'آساهی شیمبون' روزنامه مشهور ژاپنی امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: این درخواست توسط 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا در سفر هفته گذشته او به کره شمالی به 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور ابلاغ شده است.

این روزنامه می نویسد: واشنگتن نیز قول داده است در این صورت نام 'پیونگ یانگ' را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج ‌کند و تحریم های اقتصادی علیه این کشور را بر دارد.

در حالی که قرار است مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی 22 خرداد در سنگاپور برگزار شود، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز گذشته تهدید کرد چنانچه پیونگ یانگ تحت فشار قرار گیرد تا به صورت «یک طرفه» برنامه هسته ای خود را رها کند، در برگزاری اجلاس سران با آمریکا بازنگری خواهد کرد.

پیونگ یانگ می گوید: 'مذاکراتی که آنها بخواهند در آن به طور یک جانبه ما را مجبور به کنار گذاشتن زراد خانه هسته ای کنند برای ما جذابیت ندارد در این شرایط لازم است مجددا این سئوال مطرح شود که آیا باید در نشست با ایالات متحده شرکت کنیم یا خیر'.

معاون وزیر خارجه کره شمالی از واشنگتن خواست با پیونگ یانگ «صادقانه گفتگو کند» تا «پاسخ های مناسب» نیز دریافت کند.

کره شمالی همچنین «در اعتراض به رزمایش آمریکا و کره جنوبی»، مذاکرات هیات بلند پایه سیاسی با کره جنوبی را که قرار بود چهارشنبه در سطح وزیران برگزار شود، لغو کرد.

خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این رزمایش در حالی که شبه جزیره کره در حال طی کردن فرایند صلح و خلع سلاح هسته ای است باعث تحریک و افزایش تنش ها می شود.