۰ نفر

تلاش برلین برای حفظ شرکت‌های آلمانی در ایران

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 271306
تلاش برلین برای حفظ شرکت‌های آلمانی در ایران

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید طی ۹۰ روز آتی، کشورش از تمامی امکانات خود برای متقاعد کردن آمریکا به خودداری از منع شرکت‌ها از تجارت با ایران استفاده می‌کند.

به گزارش رویترز، وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید که از دید کشورش، تصمیم ایالات متحده برای خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای کلیدی با ایران نادرست است و برلین امیدوار است که واشنگتن همچنان برای خودداری از منع شرکت‌ها برای تجارت در [ایران] متقاعد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیتر آلتمائیر، وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید: «تا ۹۰ روز دیگر ضرب‌الاجلی وجود دارد. طی این مدت، ما از تمامی امکانات برای تشویق دولت ایالات متحده برای تغییر رفتار خود استفاده خواهیم کرد».

این عضو ارشد کابینه آلمان گفت «از طریق گفتگو و توضیح این نکته اگر ما به سوی تشدید اقدامات یکجانبه جهانی پیش‌برویم در پایان کار همگان ضرر خواهند کرد، این [تغییر در دولت آمریکا] می‌تواند به دست آید».

پیشتر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز در سخنانی گفته بود « آلمان خواستار محافظت شرکت‌هایش برای ادامه همکاری با ایران پس از تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران است ولی محافظت شرکت‌های المانی در برابر تاثیرات منفی این تحریم‌ها سخت و دشوار است».