۰ نفر

سیاستمدار عراقی:

تبعات خروج آمریکا از برجام، جهانی است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 271298
تبعات خروج آمریکا از برجام، جهانی است

شیخ 'قیس خزعلی' دبیرکل «جنبش عصائب اهل الحق عراق» با اشاره به خروج آمریکا از برجام، پیامدهای آن را متوجه همه جهان دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این رهبر یکی از گروه های اصلی الحشد الشعبی عراق در بغداد، افزود: این تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا،نشان دهنده شخصیت کاسب مسلک و غیر متعادل وی است.

وی افزود: ترامپ در چارچوب لابی های صهیونیستی موجود داخل امریکا حرکت می کند و هدف این لابی ها سوق دادن منطقه به سوی جنگ است.

قیس خزعلی اضافه کرد: وظیفه جامعه بین المللی است که جلوی تصمیمات نابخردانه ترامپ را بگیرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در بخش دیگری از این گفت و گو تاکید کرد: ترامپ باید به برجام احترام بگذارد چرا که امریکا این توافق را با جمهوری اسلامی ایران امضا کرد و اکنون نمی تواند چنین تصمیمی اتخاذ کند.

شیخ خزعلی در مورد پیامدهای خروج امریکا از برجام گفت: این اقدام امریکا ممکن است بر تمام جهان از جمله منطقه خایانه، اروپا و حتی عراق تاثیرگذار باشد.

قبل از این نیز وزارت امور خارجه عراق در واکنش به تصمیم رییس جمهوری آمریکا به خروج از برجام، از همه طرف های ذیربط خواست تا هر آنچه در توان دارند به کار گیرند تا جلوی تبعات احتمالی خروج آمریکا از برجام را گرفته و دستاوردهای این پرونده پیچیده را حفظ کنند.

'احمد محجوب' سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرد:خروج از برجام باعث افزایش تنش ها شده و دستاوردی جز ویرانی و جنگ برای منطقه ندارد.

محجوب با اشاره به اینکه عراق جزو اولین کشورهای استقبال کننده از برجام بوده، اضافه کرده است که وزارت خارجه عراق از موضع شتابزده و غیر حساب شده رییس جمهوری آمریکا ابراز تاسف می کند.

«فواد معصوم» رییس جمهوری عراق نیز در بیانیه ای از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرده است.