۰ نفر

پوتین: خروج آمریکا از برجام مایه نگرانی عمیق است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 270369
پوتین: خروج آمریکا از برجام مایه نگرانی عمیق است

رئیس‌جمهور روسیه در نشست با اعضای شورای امنیت این کشور، خروج آمریکا از توافق هسته‌ ای ایران را مایه نگرانی عمیق عنوان کرد.

به گزارش اینترفکس، کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که خروج آمریکا از برجام مایه نگرانی عمیق است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کرملین در بیانیه‌ای آورده است، رئیس‌جمهور روسیه مسئله خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه را در نشست با اعضای شورای امنیت روسیه به بحث و گفت‌وگو گذاشته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز به منظور دیدار با رئیس‌جمهور روسیه وارد مسکو شده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، مسکو به توافق هسته‌ای ایران (برجام) پایبند می‌ماند.

اواخر شب گذشته، ترامپ با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا دیگر بخشی از برجام نخواهد بود و متعهد شد که بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران مجدداً وضع کند.

وی تاکید کرد که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند و پس از آن اگر سران تهران خواستند برای توافق جدید مذاکره کنند، او آماده است.

بامداد امروز چهارشنبه، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام تصریح کرده بود که ایران به شدت به تعهداتش پایبند بوده است و هیچ اساسی برای تضعیف این توافق هسته‌ای وجود ندارد. 

بامداد امروز چهارشنبه برخی از رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در حومه دمشق حمله کردند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شده است دو موشک اسرائیلی را که منطقه «الکسوه» دمشق را هدف گرفته بودند منهدم کند.