۰ نفر

اتحادیه اروپا از شرکت هایش در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۲
کد خبر: 270102
اتحادیه اروپا از شرکت هایش در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که با خروج آمریکا از برجام طرح هایی برای حمایت از شرکت های این اتحادیه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مایا کوچیانچیچ» سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی پیش از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: ما روی طرح هایی برای حمایت از منافع شرکت های اروپایی کار می کنیم. وی از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد.
دولت های اروپایی دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده بودند تا همزمان با انجام مذاکرات جانبی برای توافق های دیگر، در برجام نیز بماند.
کوچیانچیچ با تاکید بر اینکه برجام مکانیسم های راستی آزمایی و نظارتی شدیدی دارد، اظهار داشت: این توافق اهمیت زیادی برای امنیت جهانی دارد.
وی در بروکسل به خبرنگاران گفت: برجام بر اساس حسن نیت یا اعتماد بنا نشده است. این توافق بر اساس تعهدات محکم، مکانیسم های راستی آزمایی و نظارت های بسیار شدید است.
ترامپ سه شنبه شب اعلام کرد که آمریکا را از توافق هسته ای خارج می کند. بازگرداندن تحریم های آمریکا علیه ایران ممکن است شرکت های اروپایی را که با ایران کار می کنند تحت تاثیر قرار دهد.
 در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره برجام، اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه شنبه در جلسه ای در بروکسل رایزنی درباره توافق هسته ای در بروکسل با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، حمایت خود از اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار دادند.