۰ نفر

۲۴ شرکت ایرانی در سه نمایشگاه عمان مشارکت دارند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۵۵
کد خبر: 269802
۲۴ شرکت ایرانی در سه نمایشگاه عمان مشارکت دارند

24 شرکت تخصصی در سه نمایشگاه بین المللی که به صورت همزمان روز دوشنبه در مسقط پایتخت سلطنت عمان افتتاح شد ، شرکت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، در نمایشگاه محصولات کشاورزی و مواد غذایی حلال که با حضور «فواد بن جعفر الساجوانی» وزیر کشاورزی عمان و نمایندگان کشورهای شرکت کننده افتتاح شد ، 20 شرکت ایرانی متخصص در زمینه های خشکبار ، مواد غذایی ، ترشی ، شیرینی ، صنایع تبدیلی و داروهای دامی محصولات خود را عرضه کرده اند.
در این نمایشگاه سه روزه ، سفارت ایران در مسقط برنامه هایی برای آشنا شدن هر چه بیشتر شرکت کنندگان ایرانی با فعالان و تجار عمانی طراحی کرده است .
شمار شرکت های ایرانی در این دوره از نمایشگاه 60 درصد افزایش یافته است.
عمان کشوری است که سالیانه بیش از 5 میلیارد دلار مواد غذایی از کشورهای جهان وارد می کند و حضور شرکت های ایرانی می تواند سهم کالاهای ساخت ایران در این بازار را افزایش دهد.
این گزارش می افزاید : دومین نمایشگاهی که امروز افتتاح شد ، نمایشگاه بین المللی تخصصی در ، پنجره، شیشه و آلومینیوم عمان بود که در آن سه شرکت توانمند ایرانی حضور دارند.
کارشناسان اقتصادی می گویند : بازار مسکن و زیر ساخت های عمان در آینده رد و توسعه می یابد و فعالیت ها در این زمینه یکی از نیازمندی های مهم این کشور محسوب می شود.
در حال حاضر هشت شرکت ایرانی در زمینه ساخت در و پنجره «یو.پی.وی.سی» در عمان فعال هستند و امید می رود که شرکت های توانمند ایرانی در زمینه مصالح ساختمانی بتوانند از این بازار سهم به سزایی به خود اختصاص دهند.
وجود مناطق آزاد «صحار» ، «دقم» و «صلاله» و دسترسی آسان آنها به بازارهای پیرامونی از جمله بازار شورای همکاری خلیج فارس و بازار 500 میلیونی آفریقا بخصوص شاخ آفریقا می تواند بستر مناسبی برای این گونه فعالیت ها باشد.
نمایشگاه بین المللی عمان پلاست سومین نمایشگاهی بود که روز دوشنبه با حضور یک شرکت بزرگ ایرانی تولید کننده مواد اولیه پتروشیمی آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که توسط «محمد بن حمد الرمحی» وزیر نفت و گاز عمان افتتاح شد به پلاستیک ، مواد شیمیایی و صنایع وابسته اختصاص داشت.
سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید فراورده های نفتی پتروشیمی و شیمیایی در مناطق آزاد عمان، سکوی پرتاب صادرات مجدد فرآورده های پتروشیمی ایران به بازارهای بزرگ جهانی قلمداد می شود.
به گزارش سفارت ایران ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در غرفه شرکت های ایرانی در خصوص شرایط اقتصادی عمان با آنان گفت وگو کرد و از نزدیک با نظر صادر کنندگان و صاحبان صنایع ایرانی آشنا شد.