۰ نفر

سید حسن نصرالله:

ترکیب جدید پارلمان لبنان، پیروزی بزرگ برای مقاومت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 269771
ترکیب جدید پارلمان لبنان، پیروزی بزرگ برای مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ترکیب جدید پارلمان این کشور، حمایت از مقاومت و معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت را تضمین خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب  الله لبنان شامگاه دوشنبه درباره مسایل سیاسی این کشور پس از پیروزی گروه مقاومت اسلامی لبنان در انتخابات پارلمانی سخنرانی کرده است.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود از همه شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی و رای دهندگان لبنانی تقدیر و تشکر و سپس اعلام کرد که برگزاری این انتخابات یک دستاورد ملی برای لبنان است.

او افزود: قانون جدید «تناسبی» انتخابات پارلمانی لبنان درست‌تر و بهتر است و جایز نیست که به قانون «حداکثری» بازگشت.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که با توجه به تنش‌ها و درگیری‌های منطقه، انتخابات پارلمانی در اوضاع امنیتی مناسبی برگزار شد.

سید مقاومت لبنان تاکید کرد که حزب الله و گروه مقاومت که از حاکمیت کشور دفاع می‌کند، به پیروزی بزرگی در انتخابات پارلمانی دست یافته است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد که آرایش و ترکیب جدید پارلمان لبنان یک پیروزی بزرگ برای مقاومت و حامیان آن محسوب می‌شود.

دبیرکل حزب الله اعلام کرد که ترکیب جدید پارلمان، حمایت از مقاومت و معادله ارتش و ملت را تضمین خواهد کرد.

نصرالله با بیان اینکه لبنانی‌های طرفدار مقاومت در انتخابات پارلمانی، مسئولانه و جهادی رفتار کردند، افزود: درصد بالای مشارکت به منزله پاسخ مستقیم و دندان شکن به همه کسانی است که معتقدند مقاومت خسته شده است.

او از همه احزاب و جریان‌های سیاسی خواستار خویشتنداری و اجتناب از اظهارات تحریک آمیز شد و گفت: استمرار اظهاراتی که قبل از انتخابات عنوان می‌شد، باعث ایجاد فتنه و مشکل می‌شود.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که برای تشکیل کابینه آینده نباید زمان طولانی صرف شود، زیرا وضعیت کشور و منطقه اجازه آن را نمی‌دهد و باید هر چه زودتر رایزنی‌ها در این خصوص آغاز شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، نتایج انتخابات نشان می‌دهد که هویت عربی بیروت حفظ و به عنوان پایتخت مقاومت باقی خواهد ماند.

نصرالله ادامه داد: ما اکنون در مرحله جدیدی قرار گرفته‌ایم و مسئولیت امروز بر گردن نمایندگانی است که در وفاداری به وعده‌های خود مسئول هستند.

دبیرکل حزب الله گفت که وظیفه نمایندگان منتخب ادای مسئولیت و به دوش کشیدن بار امانت است و هر نماینده‌ای که به وظایف خود عمل نکند، در امانت خیانت کرده است.