۰ نفر

وزیران خارجه آلمان و فرانسه:

به توافق هسته‌ای پایبند خواهیم ماند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 269757
به توافق هسته‌ای پایبند خواهیم ماند

وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه اعلام کردند تصمیم رییس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای هر چه باشد، آلمان و فرانسه به همراه دیگر شرکایشان در اتحادیه اروپا به این توافق پایبند خواهند ماند.

به گزارش رویترز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و هایکو ماس همتای آلمانی او در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند ما متعهد به حفظ توافق هسته‌ای هستیم چرا که این توافق تضمینی است در برابر اشاعه هسته‌ای و راه درستی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این دو همچنین تاکید کردند که تصمیم رییس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای هر چه باشد، این دو کشور به همراه دیگر اعضای اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند می‌مانند.

هایکو ماس همچنین گفت: آلمان هیچ دلیلی برای از بین بردن توافقی که میان ایران و شش قدرت جهانی در 2015 حاصل شد، نمی‌بیند و هر کار ممکنی برای حفظ آن خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما همچنان بر این باوریم که این توافق جهان را امن‌تر می‌کند و بدون این توافق امنیت کمتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: ما نگرانیم که شکست توافق به بروز تنش منجر خواهد شد.

وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه در حالی بر ادامه پایبندی کشورهایشان به توافق هسته‌ای تاکید کرده‌اند که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر طرف‌های اروپایی تا روز 12 مه توافق آنچه وی نقاط ضعف آن می‌داند را اصلاح نکنند، واشنگتن تعلیق تحریم‌های ایران را ادامه نخواهد داد.