۰ نفر

مکرون: ترامپ خواهان جنگ نیست

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۰۱
کد خبر: 269503
مکرون: ترامپ خواهان جنگ نیست

همزمان با گمانه زنی ها درخصوص تصمیم احتمالی رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق برجام ، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد : هر چند چنین اقدامی می تواند نتایج نامشخصی داشته باشد اما فکر نمی کنم دونالد ترامپ خواهان جنگ باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا ، مکرون در گفت وگو با هفته نامه آلمانی اشپیگل با بیان اینکه خروج احتمالی آمریکا از برجام 'جعبه پاندورا' را باز می کند و ممکن است به جنگ منجر شود ، افزود: فکر نمی کنم که ترامپ خواهان جنگ باشد.
مکرون اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) با سفر به آمریکا تلاش کرد که ترامپ رئیس را به ماندن در برجام متقاعد کند و در همین ارتباط صحبت از توافق بزرگتری با چهار رکن برای پوشش دادن مسائل دیگر در کنار مساله هسته ای را مطرح کرد.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز چند روز پس از مکرون با همین هدف به واشنگتن سفر کرد. 
در حالی که ترامپ باید تا 12 می (22 اردیبهشت) اعلام کند که لغو تحریم ها علیه ایران را تمدید می کند یا نه، حدس و گمان ها در این زمینه افزایش یافته و در همین ارتباط رویترز به نقل از یکی از مقام های کاخ سفید گزارش داده که احتمال دارد ترامپ نهایتا تصمیمی اتخاذ کند که 'خروج کامل نباشد' اما این مقام نتوانست توضیح دهد که این تصمیم چگونه خواهد بود.
در همین ارتباط رسانه های آلمان و اروپا نیز بطور وسیعی به این موضوع پرداخته و از جمله روزنامه هندلزبلات پرتیراژترین نشریه اقتصادی و تجاری آلمان تاکید کرد که آلمان و سایر کشورهای اروپایی باید برجام را به هر شکلی که شده حفظ کنند و به گفت و گو و تجارت با ایران ادامه دهند.
اشپیگل این مطلب را روز شنبه منتشر کرد اما بسیاری از رسانه های جهان به نقل از خبرگزاری رویترز روز یکشنبه این مطلب را بازتاب دادند.