۰ نفر

عضو ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا درباره خروج از برجام هشدار داد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۴
کد خبر: 269491
عضو ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا درباره خروج از برجام هشدار داد

عضو ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا خطاب به رئیس جمهوری این کشور گفت که خروج از توافق هسته ای با ایران یک اشتباه است و سبب دوری واشنگتن از متحدان اروپایی خود می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مک تورنبری» عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه خروج ترامپ از برجام یک اشتباه است، بر لزوم تداوم این توافق تاکید کرد.
تورنبری که ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، با تاکید بر اینکه در زمان امضای برجام از مخالفان آن بوده، افزود که اکنون خروج از این توافق به نفع واشنگتن نیست.
وی گفت: معتقدم این توافق بد است، اما پرسش اصلی این است که پس از خروج آمریکا از این توافق چه روی می دهد؟ ایران بازرسان (بین المللی) را اخراج و ما شفافیتی را که اکنون داریم از دست می دهیم.
تورنبری همچنین با بیان اینکه اروپایی ها قصد بازگرداندن تحریم های هسته ای علیه ایران را ندارند، توصیه کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید به همکاری با متحدان اروپایی این کشور ادامه دهد، چرا که تخریب برجام سبب دوری واشنگن از متحدانش می شود.
قرار است ترامپ روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت ماه) تصمیم خود را پیرامون تعلیق تحریم های هسته ای ایران اعلام کند. تصمیمی که بیانگر ماندن یا خروج واشنگتن از برجام خواهد بود.
مقام های اروپایی و آمریکایی چند ماه است که برای توافقی جهت اصلاح برجام و تضمین حضور واشنگتن در این توافق مذاکره می کنند که به گفته برخی رسانه ها در حال رسیدن به نتیجه است.
این در حالی است که برخی دیگر از مقام های اروپایی و کارشناسان بر این باورندکه رسیدن به چنین توافقی میان اروپا و آمریکا در فرصت کم باقی مانده بعید به نظر می رسد.
بسیاری از مقام ها، اعضای کنگره و کارشناسان آمریکایی درباره پیامدهای خروج از توافق هسته ای به دولت ترامپ هشدار داده اند.