۰ نفر

وزیر خارجه ترکیه آمریکا را تهدید کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 269400
وزیر خارجه ترکیه آمریکا را تهدید کرد

وزیر خارجه ترکیه به واشنگتن، درباره طرح پیشنهادی برخی از قانونگذاران کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌ در حوزه دفاعی و نظامی علیه آنکارا هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هشدار داد که در صورت تحریم این کشور توسط آمریکا، ترکیه تلافی خواهد کرد.

در ادامه فضای تنش در روابط ترکیه و آمریکا بر سر مسائلی از قبیل کردهای سوریه و خرید اس ۴۰۰ از روسیه، مقام ارشد آنکارا به واشنگتن هشدار داده که در صورت اعمال تحریم علیه ترکیه، این کشور تلافی خواهد کرد.

هفته گذشته نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا جزئیات مربوط به لایحه ۷۱۷ میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور را منتشر کردند که شامل تلاش‌های واشنگتن برای رقابت در عرصه نظامی با روسیه و چین بوده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، قانونگذاران آمریکایی همچنین در حال بررسی طرح‌هایی به منظور توقف موقت فروش تسلیحات به ترکیه هستند.

بر همین اساس، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از پنتاگون خواسته تا گزارشی را درباره روابط بین آمریکا و ترکیه به کنگره ارائه دهد و تا زمان تکمیل و ارائه نشدن این گزارش، فروش تسلیحات نظامی به ترکیه متوقف شود.

طرح تحریمی مدنظر قانونگذاران آمریکایی در حالی ارائه شده که تنش‌های واشنگتن و آنکارا بر سر موضوعاتی از قبیل خرید سامانه اس 300 روسیه و همچنین حمایت آمریکا از کردهای سوری ادامه دارد.

حالا امروز یکشنبه، وزیر خارجه ترکیه به آمریکا هشدار داده در صورت اعمال تحریم علیه این کشور، آنکارا تلافی خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، مولود چاووش اوغلو همچنین اعمال تحریم‌ها در حوزه نظامی توسط آمریکا را «غلط» و «غیر منطقی» خواند.

وزیر خارجه ترکیه در حالی به آمریکا هشدار داده که به دنبال تصویب قانون کاتسا و امضای رئیس‌جمهور این کشور بر آن، مقام‌های این کشور بر احتمال تحریم خریداران تسلیحات و تجهیزات روسی تاکید کردند.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا، سال گذشته میلادی برای اعمال تحریم علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید