۰ نفر

بدهی عمومی روسیه کاهش یافت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 269110
بدهی عمومی روسیه کاهش یافت

بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود اعلام کرد بدهی عمومی روسیه تا ابتدای ماه ژانویه، با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش سالانه بانک مرکزی روسیه از اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۷ آمده است: تا اول ژانویه ۲۰۱۷، بار بدهی روی اقتصاد روسیه در سطح معقولی باقی مانده است و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به ۳۳ درصد کاهش یافته که ۷ درصد کمتر از نسبت ابتدای سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق این گزارش، بخش بزرگی از بدهی‌های خارجی روسیه که ۸۶.۵ درصد از کل بدهی است متعلق به بخش خصوصی است که میزان آن به ۴۴۸.۶ میلیارد دلار می رسد. در عین حال بدهی خارجی سازمان های دولتی وبانک مرکزی در سال ۲۰۱۷ به ۷۰.۳ میلیارد دلار رسید که ۱۴.۵ میلیارد دلار مربوط به بدهی های بانک مرکزی روسیه بوده است.

آن طور که این گزارش نشان می‌دهد، بازپرداخت بدهی‌های خارجی دولتی به ۴.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید. در گزارش آمده است: تعهدات بدهی روسیه تغییرات کمی داشته و به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بدهی خارجی روسیه که باید با روبل پرداخت شود ۱۳۷.۴ میلیارد دلار و بدهی که باید به دلارپرداخت شوند معادل ۳۸۱.۴ میلیارد دلار است.