۰ نفر

هشدار اتحادیه اروپا درباره خطر حمایت گرایی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 268838
هشدار اتحادیه اروپا درباره خطر حمایت گرایی

کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ضمن ارائه دورنمای خوبی از رشد اقتصادی در سالهای 2018 و 2019 هشدار داد که افزایش ناگهانی در حمایت گرایی تجاری، بزرگترین تهدید برای رشد اقتصادی در منطقه یورو است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پی یر موسکوویچی روز پنجشنبه گزارش پیش بینی اقتصادی سال جاری و آینده میلادی شامل اطلاعاتی مربوط به تمام 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را ارائه کرد. وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته میلادی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو از انتظارها فراتر رفت و به 2.4 درصد رسید، پیش بینی کرد که نرخ رشد در سال جاری نیز حدود 2.3 درصد و در سال آینده حدود 2 درصد باشد. همچنین تورم در ماه آوریل در منطقه یورو به 1.2 درصد کاهش یافته در حالی که این رقم در ماه مارس 1.3 درصد بود.

کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا افزود: بزرگترین خطر و تهدید برای این دورنمای روشن اقتصادی، موضوع حمایت گرایی است که نباید به امری عادی تبدیل شود.

این درحالی است که مناقشه ادامه دار تجاری با آمریکا در خصوص تعرفه های تجاری موجب نگرانی اقتصادی در اروپا شده است. آمریکا تهدید به اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از اروپا کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اول ماه می به مدت یک ماه دیگر تا اول ماه ژوئن (جمعه 11 خرداد) اروپا را از این تعرفه ها معاف کرد اما این تهدید همچنان وجود دارد و اتحادیه اروپا نیز فهرستی از اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا آماده کرده است.

کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا در سخنرانی روز پنجشنبه تاکید کرد: تشدید حمایت گرایی تجاری، یک خطر منفی و واضح برای دورنمای اقتصادی جهانی است.